Originally Posted by dreke2
Originally Posted by Andreprins
Originally Posted by Joan
Originally Posted by dreke2
[]
Wat doet die opvulbus daar, zit dat wel in de juiste volgorde?
Groet
ANdre

die bus zit daar goed, was oorspronkelijk de eerste manier van afdichting, in de 48 en 49 peperbussen zaten geen bloemplaten en afdichtringen ( Solex noemt ze ADP; AfDichtPLaat maar ja zo een dun ding "'Plaat" durve noemen !!) omdat dat systeem waardeloos was hebben ze het verbeterd. vroeger had je ruimers en overmaat bussen. Ben nu voor de revisie van een peperbus bezig en heb daar zo een bus uit zilverstaal gedraaid van 21,3 mm terwijl origineel deze bus 21 mm is om nog enigszins een dichting te hebben ( monteer ook wel de ringen)

heel vroeger hadden ze nog een andere ring dan de bloemring en die met concentrische doordrukkingen zie bijlagen uit oud revisie handboek

en de solex carburateur kun je niet gebruiken met brandstof erboven, hij heeft al genoeg moeite om met een overijverige pomp de toevoer genoeg weg te werken om niet te verzuipen.
EN ik ben tegen bormachines om te starten OF je moet er een vrijlooplager op hebben zitten, je wilt niet weten hoeveel vliegwiel spieen er op deze manier vernielt zijn omdat bij aanslaan de motor sneller gaat dan de boor en zo de moer loskomt


- laat het tankje nu gewoon zitten waar die hoort.
- ga wel het pompje en de aansluiting even nalopen, is net een andere aansluiting dan het orginele pompje, misschien dat te dichting daarvan niet goed is.
- ik ga nu eerst op zoek naar een vrijlooplager voor op de boormachine, moer kwam al wat los bij mijn poging.

Vrijlooplager heb ik gemaakt van freewheelen een derailleur binnenwerk, worden bij de fietsenmaker regelmatig weggegooid en dan nog goed zijn voor dit werk
Groet ANdre


Lees het nu pas, maar heb er net inderdaad 1 op die manier gemaakt.
M10 draadeinde als as in de boormachine en met ringen en m6 een dopje vastgeklemd aan de opsluitmoer van de tandwielen.

Attached Images
2017-10-16 18.51.07.jpg (167.75 KB, 375 downloads)