Origineel bericht van: Dirk_J
Hoi Joan,

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben.

Ik citeer uit een oud boekje;

Remlucht.
Een zeer bekende methode oom een te groot wordend debiet van de hoofdsproeier bij toenemende onderdruk te voorkomen, bestaat hierin, dat we van remlicht gebruik maken, die door een remluchtsproeier kan binnenstromen en een te sterk vacuüm om de uitstroomopening zover aanvult, dat deze sproeier niet te veel brandstof kan gaan leveren.
Een voorbeeld hiervan zien we bij de valstroomcarburateur van de Solex-bromfietsmotor.
........
Een juiste keuze van de grootte van de opening van het remluchtkanaal geeft over het gehele toeren bereik een redelijk goede benzine/lucht verhouding.


ja alleen dat van die "afsluiter dicht" is dan je Eigen interpretatie , voordeel van "remlucht" is ook dat je de brandstof beter verstuift, hebben goede carburateurs ook bij hun naaldbuis daar zit een extra kanaal omheen met luchtgaatjes, alleen noem je het hier geen remlucht meer
geen idee hoe dat hier heet maar het helpt wel om de brandstof al schuimend de venturi in te jagen

Last edited by Joan; 05/09/16 04:43 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)