Ik neem aan dat die koppen zijn gemaakt naar een veel voorkomend zuigermodel.
Nu is het wel zo dat de zuigerkoppen van verschillende merken ook verschillende rondingen hebben.
Als je een JRT en een GOL zuiger naast elkaar zet dan zie je met het blote oog al verschil.
Ik heb zelfs van de JRT al 2 verschillende modellen dus de afwijking ligt niet geheel aan de cilinderkop.

Origineel bericht van: Huub_Haaker
.... Als ik er een kopje met een kleiner volume opzette dan pingelde het geheel angst aanjagend bij bijna topsnelheid. Door de remluchtsproeier naar links te zetten bereikte je niet de topsnelheid maar dan werd het pingelen minder. Het bleek dat de squishruimte radiaal afnam van 0,62 mm naar 0,55 mm i.p.v. opliep......

Groet,

Huub

Dit verhaal komt mij ook veel te bekend voor .
Ik zie alleen de relatie tussen de aangepaste spoeling en het verdwijnen van het pingelen nog niet.

Komt tijd, komt inzicht wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy