Han,
Ik heb de 41 CFX cilinder, weliswaar van Marcel v/d Ven maar dat terzijde. Ik heb een koffertje 1960 zonder koppeling en heb net 120 Km achter de rug met de nieuwe cilinder naar volle tevredenheid, veel trekkracht en weinig terugval bij tegenwind. Top snelheid 38 km/u maar bij wind mee boven de 40 km maar dan loopt hij voor mijn gehoor niet mooi meer en trilt behoorlijk.
Ik heb ook eerst een 1mm afgedraaid kopje erop gehad en had nog meer vermogen en een hele hoge compressie (moeilijk aan de duwen) en haalde makkelijk snelheden boven de 40 km maar zoals ik al zei niet trillingsvrij en ik denk niet bevordelijk voor de levensduur. Heb daarna mijn oude kopje er weer op gezet en dit naar volle tevredenheid. Ik vind zelf een snelheid van 35/36 km het meest rustige. Ik kan nog niet veel zeggen over het verbruik en de koolafzetting maar misschien volgt dat later nog.

P.s. vind overigens wel de kleur van de bougie iets te zwart terwijl de "choke" toch 1 cm naar links staat en het mooist loopt als hij warm is.


Groeten,
Adnan

Last edited by Koffertje4me; 30/05/16 06:02 PM.