Origineel bericht van: zeezout


Krijg je geen spijt van Joan!
Vandaag bij me bezorgd en het is echt een prachtig dingetje. Compleet met carterdeksel trouwens rond de koppeling zodat bevestiging geen probleem is.
Ik was nog het meest verbaasd over het geringe gewicht van 3,6 kg en de geringe afmetingen van dit viertaktje. Alles derop en deraan natuurlijk. Aluminium cilinder, elektronische ontsteking enz. En dan te bedenken dat dit 35 cctje twee keer zoveel vermogen levert dan de 49 cc van een 3800. De tijd heeft niet stilgestaan in de ontwikkeling van motoren! Niks ten nadele van het trouwe Solex motortje natuurlijk want die heeft zijn diensten wel bewezen en dat moet bij dit (made in Thailand) produkt nog wel afgewacht worden.


Weet ik, ik ken de blokjes van de ECO marathon zoals ik al zij, gewoon goed de olie in de gaten houden, gaan ze niet stuk. wel wil de ZEER kleine sproeier in de carburateur ( dat ding gebruikt echt niks) nog wel eens dichtlopen.
En ja, meer vermogen dat zeker, hij kan dan ook 7000 toeren draaien volgens de spec, kom daar bij een solex maar eens om


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)