Origineel bericht van: zeezout
Ik heb nog even een vraag, want het onderwerp houdt me wel bezig natuurlijk. (als het vervelend wordt hoor ik het wel)

Ik ga het Honda motortje aanvankelijk monteren op een mountain bike. Dat is illegaal, althans het rijden ermee, maar op een stil polderweggetje moet dat zonder teveel risico te testen zijn.
Maar ik heb ook nog een 5000 zonder motor maar wel met kenteken staan. Stel nou dat ik dat motortje voor de gein een keer daarop monteer. Dan voldoe ik toch gewoon aan de wettelijke eisen? Het blijft een Velosolex volgens het kentekenbewijs. Alleen de motorinhoud is van 49 naar 35cc gegaan. Daar zal de gemiddelde veldwachter toch geen problemen mee hebben? Blijft natuurlijk de snelheid die ver boven de 25km/h komt, maar voor wie geldt dat niet hier?

En dan nog een vraag om het echt vervelend te maken grin :
Stel dat ik de Honda motor achterop mijn andere 5000 monteer (ook met kenteken maar wel gewoon met motor) als zeg maar extra motortje. Ik durf die vraag bij de RDW eigenlijk niet te stellen want ik wil geen ambtenaren overspannen maken grin maar hoe zou het daarmee zitten?
Ben benieuwd naar jullie mening!


Kijk en daar heb je nou net het TYPEKEUR voor, alles is beschreven en daar hangt dan dat "B" nummer aan, zoek daar het blad maar eens bij.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)