het "plug en play" begint ergens op te lijken. ik heb een vlakke plaat van niet magnetisch metaal gedraaid (rond 110 mm met een gat van 50 mm) daarin exact de gaten van de grondplaat overgenomen en op 5 mm uit de rand gaten 4 mm voor de spoelen. Opgespannen en de magnetisch zolen van de spoelen op de (binnen) diameter van het vliegwiel gedraaid . Het zijn bestaande Bosch spoelen die zitten in een kleiner vliegwiel dus de radius van het metaal is veel kleiner hetgeen niet goed is voor de invoer van het magnetisme van de vliegwiel magneten. voor de ontsteking is er een hoge spanning Bosch spoel ( imitatie) die "praat" met oa TOMOS en/of Morini externe bobines ongeveer systeem Solex electronische ontsteking. deze grondplaat past in willekeurig welke niet afgedraaide solex grondplaat mits de boutgaten voor de spoelen niet verrabbezakt zijn . de bosch spoelen zijn wat kleiner dan solex spoelen dus ondanks dat ze OP de plaat liggen en niet ertussen passen ze ruim in het vliegwiel . er is zelfs een vervroegings karakteristiek, bij langszaam draaien ca 1 cm NA het originele solex merkteken, bij hard draaien ca 1/2 cm VOOR het merkteken. mocht dit teveel blijken te zijn: er is ruimte tussen de boutgaten voor de grondplaat en de boutgaten waar de spoelen op staan om extra gaten voor de grondplaat te boren zodat hij later ( of vroeger) hesteld kan worden. GEEN ovale gaten zoals in bosch grondplaten want dan centreert de plaat zich niet goed genoeg, of er moet iemand alsnog van een dikkere plaat alles wegdraaien en een centreer ril laten staan die in de gleuf van de grondplaat past ( heb ik ooit gedaan voor binnenrotor ontstekingen maar dat kost heel veel materiaal en tijd om te bouwen . Vlakke plaat heb je zo ( als je eenmaal de maatvoering hebt bepaald maar ja dat is de research)

Attached Images
grondplaat plug en play.jpg (123.3 KB, 126 downloads)
met lichtspoel.jpg (114.02 KB, 125 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)