ach twee keer vonken is geen probleem, laten ze al die viertakten ( die brommers dan) ook doen, die hebben een vonk op de compressiestand (die is nodig) EN bij het wisselen van de kleppen. Als er geen druk in de cilinder is krijgt dat lullige vonkje toch niets in de brand en "verzadiging" treedt toch niet op dus er is geen hoog toerental waarbij dat vonkendoosje leeg zou zijn als hij weer moet vonken. Wat "plug en play" betreft, ik wil best eens kijken of ik een juk kan maken dat je hem in een solex vliegwiel kwijt kan . Blijf je met het probleem "solex vliegwiel " zitten. de vraagstellers die mij vragen zoiets te maken als wat ik nu doe willen juist van dat vliegwiel af en nemen dan ook gelijk mee dat ze van die storende punten af zijn . het zal niet zo maar een juk zijn want om de ontsteking op tijd te krijgen zonder het vliegwiel te verplaatsen ( wat bij een omgebouwd bosch vliegwiel wel van toepassing is, je gebruikt daar geen spie) zal de spoel op de perfecte positie geplaatst moeten worden ten opzichte van de magneten en ik verwacht dat dat niet precies de plek is waar de huidige spoel zit

Last edited by Joan; 11/11/21 10:27 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)