Ondertussen start en draait de motor mooi, reageert goed op de gashendel, ook de compressie werkt!
Nu is het enkel nog wachten op mijn nummerplaat en dan hopen dat hij het ook goed doet tijdens het rijden.
Het starten doe ik voorlopig uit gemak nog met een boormachine op de ontsteking (doe dit vrijwel instant).
Ik hoop dat dit geen vertekend beeld geeft?

Het stilvallen tijdens het rijden was inderdaad een vervuilde benzinetank.
Helemaal uitgekuist (kiezel erin en schudden, dan rijst erin en schudden en dan 48uur azijn erin) en zag er achteraf zeker aanvaardbaar uit.

Aangepaste onderdelen:
- Nieuwe cilinder (race cilinder via solexmarkt) en piston.
- Nieuwe cilinderkop (race cilinder met decompressieset van solexmarkt)
- Nieuwe (zelf gemaakte) compressiehendel
- Nieuwe uitlaat (bredere uitgang)
- Nieuwe sproeier (Maat 30).
- Nieuwe, zelf ontworden luchtfilter (zodat ik boven de nieuwe bougie uitkom)

En dan wat accessoires.

Het ziet er zeker leuk uit (oogt op het eerste gezicht origineel).
Ook alle originele delen heb ik nog (tot het laatste boutje).
Moest ik later alles terug origineel willen zetten, dan kan dat dus.

Nu dus hopen op een goede werking tijdens het effectieve rijden zelf.

Bedankt voor de hulp.