Originally Posted by Ant_one
Hbm heeft ponsen voor 20 euro, maar dat is niet wat ik zoek. Een dimple die ( wat is het Nederlandse woord??) Zorgt voor stevigheid en gewicht besparing
ik meen me te herinneren uit een grijs verleden toen ik als vakantiewerker in een werkplaats werkte dat ze iets dergelijks daar "bomberen" noemden. ( maak je er een soort van poffertjespan van )
Mijn vader maakte vroeger van autoplaat kaarsen standaards en die had van de kop van een bout een golfpatroon gemaakt daar "golfde" hij de randen van de plaat mee ( met een hamertje, de smalle kant, de rand in die golven tikken ) en het centrum sloeg hij met een bolkophamertje allemaal putjes is en dan met zwarte kachelpoets de plaat kleuren

Ik heb nog eens verder gezocht op "dimple die" en deze gaan ervan uit dat er EERST een gat in plaat gemaakt wordt waarna de gatrand dan naar 1 kant ( naar keuze) naar buiten wordt gedrukt om zo voor stevigheid van de gatrand te zorgen.voorbeeld
Wat ik met "bomberen" bedoelde is dan toch wat anders, daar druk je de plaat in huppeltjes zodat hij steviger wordt heb je niet de gaten maar wel extra sterkte

Last edited by Joan; 31/01/21 12:02 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)