Originally Posted by Ant_one
Vandaag weer een uurtje of 2 zitten schroeven en poetsen. Spatbordje en 1 motorsteun verwijderd, helaas ging de verkeerde kant van de motoras los. Heeft iemand een tip om de moer van de as te verwijderen zonder dat ik iets kapot maak? Ik heb geen zin om de gehele motor te demonteren om alleen maar de motorsteun te kunnen verwijderen. Bij een nieuwe as ga ik de moer, aan de kant waar je gemakkelijk bij kan, vast lassen, zodat er maar 1 moer aan de as zit en je deze gemakkelijker kan verwijderen.
vast lassen zou ik niet doen, dat werkt niet en het rubber vind dat niet leuk.
losse moer terug aan vast draaien en als het GOED gemonteerd zit is er wrijving genoeg op het systeem om de ander los te kunne krijgen. Niet vast draaien door de andere moer vast te houden want dan komen ze alle twee even strak mag wel om eerst aanzet te maken maar het laatste beetje vast zetten dien je op de dan al opgebouwde wrijving te doen, soms is de overmaat 6 mm ring ACHTER de schetsplaat vergeten bij een vorige montage en dan ga je de bietenbrug op zal je echt van twee kanten moeten werken ,
als je een dremel hebt met slijpschijfje, je kunt op de kopse kant een schroevendraaier gleufje inslijpen dan heb je net iets meer in te brengen gleuf in draadeind EN moer zodat je beide 'verbind" met een brede dunne schroevendraaier


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)