Solexforum logo
Thread Like Summary
Antoine, John Meisters, Wim
Total Likes: 12
Original Post (Thread Starter)
by Antoine
Antoine
Gisteren de Solex in onderdelen opgehaald. Als eerste natuurlijk het framenummer opgezocht en thuis in Het grote Solex boek geprobeerd iets over de Solex terug te vinden maar helaas.
Op het voetenplankje staat 2200, dus neem aan dat het een 2200 is.
Verder staat er onder het zadel, aan de voorkant: B7089 met daarboven (NL) Ja John, je had alweer gelijk ;-). Aan de zijkant staat 857271.

Is het mogelijk deze topic te verplaatsen naar "techniek en sleutelen"?
Liked Replies
by Wim
Wim
Ziet er zeer goed uit.
1 member likes this
by Joan
Joan
omdat Antoine iets aparts wil heeft hij ook geinvesteerd in een binnen rotor ontsteking
1 member likes this
by Joan
Joan
ja hoor er was een kabel van de grondplaat naar het boutgat voor de "modderschraper" en onder hetzelfde boutje de aarde draad van de bobine
1 member likes this
by Joan
Joan
inmiddels voor diverse projecten ( waaronder ook deze ) een serie M9 banjobouten gemaakt en slangpilaren om de tank op de pomp aan te kunnen sluiten middels een slang. De originele metalen leidingen hebben een wartel die mij te snel dol draait in een plastic tank ( vaak zijn de wartels niet eens 9 mm maar slechts 8.5 mm en draad in plastic is mechanisch gezien al een waanzin constructie
1 member likes this
by Joan
Joan
is 5 kopjes thee geworden
1 member likes this
by Joan
Joan
Originally Posted by Antoine
Gelukkig is het wat beter weer. Ik zie dat je een lamp hebt gemonteerd, ben je wel voor het begin van de avond klok weer thuis? Die andere pijl snap ik niet.
die pijlen wijzen de solex aan die getest gaat worden, bij mij zie je anders "door de bomen het bos niet meer "
1 member likes this
by Antoine
Antoine
Vandaag was ik bij Ad en kwam het ijzeren tankje van Marcel ter sprake. Ad had er een aantal liggen en na er zeker van te zijn dat m9 x 1 past ook maar 1 meegenomen voor de nieuwe motor
1 member likes this
by Antoine
Antoine
Een maand geleden mijn framedelen weg gebracht en vandaag kreeg ik het goede nieuws dat ik dinsdag alles kan komen ophalen.

Het heeft zolang geduurd omdat hij niet tevreden was over bepaalde delen.

De eerste foto ziet er veel belovende uit...
1 member likes this
by Antoine
Antoine
Vandaag bezig geweest met de stuurpen met ingebouwde killswitch, zie hier het resultaat.
1 member likes this
by Johnny_Solex
Johnny_Solex
Dat is heel fijn dat je zo ver bent en een bikkel dat je de Vrieskou trotseerde.

M.V.G.Johnny Solex.
1 member likes this
by Antoine
Antoine
Dit weekend weer aan het project gewerkt. Ik heb de remhendels gepolijst en een manier bedacht om de spatbord stangen te monteren.
1 member likes this
by Antoine
Antoine
De motor zoals hij er momenteel bij staat met vers gespoten delen.
1 member likes this
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 101 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.340s Queries: 9 (0.322s) Memory: 0.8939 MB (Peak: 0.9310 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-26 00:25:33 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS