Sommige handelingen zijn soms wat moeilijk te omschrijven, die moet je zien maar ik probeer het toch wink :


De tank en achterdeksel na stralen goed schoonmaken van straalmiddelresten.

Binnenkant goed insmeren met S39 ,dunnetjes, dik heeft geen zin/voordeel en ik gebruik voor
de vlakke gedeelten een doekje, voor de hoekjes een kwastje.

De buitenkant verwarmen met een loodgieters brander waarmee je zowel gas als lucht apart kunt regelen.
Niet een te felle/hete vlam instellen, het is maar blik wat je verwarmt en wordt snel te heet waardoor het vloeimiddel (S39) kan verbranden.

Met Tinstaaf 50/50 of 60/40 over het verwarmde gedeelte wrijven, je merkt wel of het blik warm genoeg is.

Zo doe je de hele binnenkant en ik ben spaarzaam met tin en gebruik nu ook weer een katoenen doek en wrijf
over het verwarmde oppervlak en je merkt vanzelf wel ofdat de tin goed hecht.

Het teveel aan tin veeg ik ook eruit met de lap die ondertussen ook al aardig aan het verschroeien is.

Al alles goed vertind is maak je het goed schoon met warm water en zeep, Dreft of zo, om de laatste restjes S39 te verwijderen.

Hierna de achterkant weer op het tankje plaatsen en dicht solderen met een Minibrandertje en Harskernsoldeer.
Nu géén S39 meer gebruiken want dat krijg je nooit meer uitgespoeld uit de soldeernaad.
De Harskern flux/vloeimiddel kan je met spiritus wegwassen.

Tankje stralen, primer , grondlak en aflakken, dit alles met 2komponenten lak.


Attached Images
Brandertje.jpg (3.04 KB, 461 downloads)

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy