Hier is nog even een foto van de OTO carterdeksel waar ik met de dremel al een en ander heb weggehaald bij de uitstulpingen van de zamac waarin de 2 draadeinden zich bevinden ten behoeve van montage van de colindervoet.
Dit moest ik doen om het tankje enigszins passend te krijgen zonder dat aan de achterkant van het tankje een beschadiging ontstaat, zie daartoe ook foto van acherkant tankje vlakbij beugeltje linksboven.
De lak en grondlak zijn gewoonweg mechanisch weggedrukt.
Door het carterdeksel op de 2 plekken met dremel wat te bewerken heb ik nu een situatie dat er juist een spleetje ruimte is tussen carterdeksel en achterkant tank.
Aangezien ik ervan uit ga dat de carterdeksel seriematig zo gemaakt is, ligt het voor de hand te veronderstellen dat mijn tankje in zijn/haar verleden ooit een "traumatisch ervaring" in de vorm van een inwendige tankexplosie heeft meegemaakt, waardoor hij/zij boller is gaan staan dan te doen gebruikelijk, met als resultaat deze "niet-goed-passing".
Ik ben benieuwd naar reacties op deze stelling, feit is en blijft dat tankje en carterdeksel "geforceerd" tegen elkaar zitten en ik denk dat ook dit de hoofdoorzaak is van het lekken bij de onderste beugel.
Mijn mening voor een andere/betere!
Alvast dank voor het meekijken/meedenken.





Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63