Origineel bericht van: Roelof
Er zit niet zoveel verschil in carterdeksels behalve dan dat de deksels van de oto van 61/62/63 massiever waren, daarna zijn ze wat lichter gemaakt, aannemelijker is als de tank het deksel raakt dat deze ooit eens een flinke klap gemaakt heeft waardoor de tanksteunen naar binnen gedrukt zijn, dat is het eerste wat ik doe bij een tank restauratie even de bodem helft tegen het carter houden of alles mooi vrij ligt.
Mijn oto blokje is van 1963, maar dat is nog geen garantie dat er in het 51 jarige bestaan niet eens een ander dekseltje op is gekomen.
Het terug liggen van de tanksteunen lijkt me op het eerste gezicht ook niet het geval, het is eerder zelfs de andere kant uit, tegen de zijkant aan kijkend is de bolling van de achterzijde wat groter dan bij andere oto tankjes die ik recentelijk in de hand heb gehad en dat viel ook anderen al op.
We kwamen zelfs gezamenlijk tot een scenario van "explosie in tankje" wat dat zou hebben kunnen veroorzaakt. smile
Hoe het ook zij, hetgeen ik nu deels met de dremel heb weggehaald is bij de geshowde plaatjes van Alfons en André niet aan de orde en voor het "richten" van het te solderen tank steuntje prima in te zetten en straks tijdens/na revisie ook op het blokje te monteren.


Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63