Voor de geïnteresseerden heb ik hieronder even het kernstuk van de gebruiksaanwijzing geknipt en geplakt smile

Stap 1 Schoonmaken van de tank

1 Laat alle brandstof uit de tank lopen. Voor een juiste sealing is het verwijderen van de tank van het voertuig noodzakelijk. Verwijder alle aansluiting als vlotters, signaalgevers en filters.
2 Dicht openingen af met duct tape of kurk.
3 Meng AquaKlean in een 1:1 verhouding met warm tot heet water en giet deze in de tank. Laat de reiniger goed intrekken maar draai de tank regelmatig zodat de gehele tank gereinigd wordt. (Tip: zware gum en vernis aanslag vraagt soms wel in inwerkingstijd van 24 uur of meer en soms zelf hulp van een hogedrukreinger. Aanslag en roest wordt soms makkelijker verwijdert door wat losse bouten en moeren in de tank te doen waarna de tank met goed schudden en draaien in beweging wordt gehouden.)
4 laat de tank leeg lopen, controleer het resultaat en indien u nog aanslag ziet, herhaal de voorgaande procedure.
5 Na de grondige reiniging spoelt u de tank goed uit met schoon leidingwater tot er alleen nog maar schoon, helder water uit de tank komt. Laat de tank nu drogen.

Stap 2 Tankwand preparatie
1 giet de RustBlast onverdund in de tank. Draai de tank goed rond zodat alle wanden in contact komen met RustBlast en voorkom het opdrogen van RustBlast door de tank elke 5 minuten te draaien voor minimaal 20 minuten maar niet langer dan een uur. Het is belangrijk dat de RustBlast niet opdroogt op de wanden!
2 Als de wanden voldoende behandeld zijn met RustBlast laat u de tank leeglopen en spoelt u wederom meerdere malen met schoon leidingwater.
3 laat nu de tank volledig drogen voor u verder gaat. Eventueel kan dit proces bespoedigt worden met behulp van een föhn of een (droge) luchtstroom van een compressor. RustBlast kan een witte, poederachtige aanslag achterlaten op de wand, dit is een zink-fosfor residu hetwelk de hechting van de tanksealer zal bevorderen.
4 Het drogen is een kritische stap in de bewerking. Vocht zal de hechting van de sealer teniet doen.

Stap 3 Sealen van de tank
1 Open het blik sealer en meng de inhoud goed met een roerstokje. Absoluut Niet Schudden; hierdoor krijgt u luchtbellen in de substantie.
2 Giet de inhoud in de tank en draai de tank langzaam rond zodat alle kanten van de tank goed in aanraking komt met het mengsel en er een gelijkmatige laag wordt gevormd.
3 Tap nu alle overbodige sealer af voor minimaal 30 minuten om samenklontering te voorkomen.. Als de vorm van de tank het aftappen bemoeilijkt, draai dan de tank regelmatig om tijdens het uitharden van de sealer om klontering te voorkomen. Het aftappen van de overbodige sealer is net zo belangrijk voor de hechting als het sealen zelf. Schuimvorming en luchtbelletjes zijn een teken van een teveel aan sealer op één plek.
Draai de tank regelmatig een stukje om, óók maar vooral ná het aftappen van de overtollige sealer, om samenklontering te voorkomen. Dit geldt voor minimaal drie uur na het aftappen!
4 Gebruik nu gelijk het overtollige mengsel voor het eventuele dichten aan de buitenkant van de tank. Verwijder ook zo snel mogelijk sealer van schroefdraden en leidingen. Geharde sealer kan niet meer verwijderd worden met een oplosmiddel.
5 Als de klus geklaard is laat u de sealer uitharden in het blik zonder deksel.
Waarschuwing: indien de overtollige sealer uithard in een gesloten blik ontstaat explosiegevaar. Lever de overtollige sealer in als chemisch afval.
6 Laat de tank minimaal 96 uur rustig, niet geforceerd, uitdrogen voor een volledige uitharding voor de tank weer gevuld wordt met brandstof.

Last edited by RedFox; 11/10/14 04:30 PM.

Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63