Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
[]

Waarom beide ringen eruit? Er zijn erbij die de binnenste laten zitten. Heb ik ook gedaan.


ik haal ook beide weg, tenminste ALS ik zo een lager gebruik, voor een 3800 zijn deze typen wel te gebruiken voor OTO en ouder vaak niet omdat de binnenring dan een verzetje heeft om plaats te maken voor die dichtringen maar dat verzetje verhinderd dan dat de afdicht sleepring van de OTO en ouder tegen de binnenring van het lager de boel "gasdicht" afsluit

ik haal beide plaatjes weg, zijn de lagers beter uit te spoelen en als extra hulpje om de constructie gasdicht te houden helpen ze toch niet


Zou zeker kunnen Joan. Bij de Solex van Mirjam heb ik de binnenring laten zitten en dat kan gewoon. De afdichting is prima en geen hinder van die ring. Ondertussen heb ik al best wel met die Solex gereden, vandaag ook weer en het blokje draait echt super. Rol is kurkdroog, dus moet het goed zijn.

Zelf vind ik dat dit blokje beter draait dan van de Amuse. Zeer soepel dit blokje. Het kan heel heel langzaam stationair lopen en dat is heel fijn. Ook oppakken doet hij perfect.

Het Amuse blokje gaat uit elkaar, want ik denk dat het lager wat los zit.

Last edited by Alfons_Amuse; 24/09/13 02:26 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967