Gisteren bij Ronald geweest om het een en ander even door te nemen. Resultaat hij draait en blijft draaien. Exact aanwijzen konden we het niet maar het heeft gewerkt.

Aangepast is de aansluiting van de condensator. Misschien heeft die aansluiting door trilling af en toe sluiting gemaakt.
De aansluiting van de bougie kabel op de bobine. Het lipje op de bobine hebben we anders afgesteld waardoor er meer veerkracht tegen de aansluiting van de kabel drukt. Bij trillingen minder kans dat het contact verbroken wordt.
Ontsteking ietsjes bijgesteld. Gelukkig had ik de afstelling wel strak erop staan. Begin wat te leren wink.

Ik ga de motor weer op de fiets monteren van de week en er gewoon meerijden. Eens kijken hoe het verder er mee gaat.

@ John, het is gezichtsbedrog. Zojuist daar nog even naar gekeken maar als je vanuit een andere hoek kijkt zie je dat er voldoende afstand is. Moertje zit erop als extra veiligheidje. Straks het stofkapje er weer op en dan in de goede volgorde

@Joan, de poelitrekker gebruik ik er voor, ben me eigenlijk van geen kwaad bewust. De veer zit er nu weer op.

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop binnenkort wat foto's te plaatsen als ik wat straal en spuit werk heb verricht op het frame.

Last edited by Tuijtel; 13/03/14 05:11 PM.