Eindelijk weer een update! Ik heb een motor van het zelfde bouwjaar gevonden en daarop de cilinder met zuiger en carburateur gezet. Daarmee doet hij het weer. Toch heb ik de hoop voor de originele motor niet opgegeven. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en ga de lagers, condensator, bougie en bougiekabel vervangen. Met Joans tip heb ik ook een schroefdraad in het gat gemaakt om er vet in te kunnen pompen als het nodig is. Met een beetje geluk heb ik dan twee motoren die het doen.

Het 12 kant gat voor de voorrem heb ik na kunnen bouwen uit een stuk staal en er met de hand een 6 kant gat in weten te vijlen.

En dan het belangrijkste, namelijk de keuring bij de Duitse TÜV. Bij de eerste TÜV was de keurmeester aardig nors en zei dat ie niet wist of hij me kon helpen en eerst onderzoek moest doen of er een vergelijkbaar type in de database stond. Kon wel een tijd duren zei hij. Een maand later nog geen antwoord dus naar de volgende TÜV. Die vonden hem meteen erg leuk en ik kon de volgende dag (vandaag) direct langskomen voor de keuring. Alle collega's hebben hem goed bekeken en een paar fototjes gemaakt. Nu rest alleen nog een verzekering en (helaas) een helm.