Originally Posted by Erik330
Uitlaat is gelukt, zuiger laat ik even voor wat het is. De rem is nog niet gelukt, want ik heb niks dat in het gat past.kijk eens of er ergens een sloopfiets staat en pik een spaak

Omdat ik na de eerste keer dat ik hem heb getest wat nattigheid heb gevonden heb ik hem nog een keer uit elkaar gehaald, de pakking van het carterdeksel vervangen en weer met een torsiesleutel in elkaar gezet volgens de voorgeschreven waardes voor een 3800. De sproeischroef (heet dat zo? die in de carburateur zit) heb ik helaas kapot gemaakt,Au Au Au, hoe kan dat gebeuren ??? je mag ze niet AAN draaien alleen maar TOE draaien met AAN draaien draai je ze steeds dieper het pasvlak in en dan komt het staartje van de sproeier tegen de achterkant van het gat en dan werkt hij niet meer en dien je het pasvlak alsnog uit te vullen met 1 zachte koperen ring die dan in model van het pasvlak gaat staan maar de oude (ook 28cc) ziet er nog goed uit en heb ik er weer in gedaan. De pakking van het sproeistuk paste sowieso niet zo lekker met m'n pakkingssetje, dus die heb ik door een zelfgemaakte uit tetrapak daar zit geen wapening in om te voorkomen dat de uitlaat druk de pakking naar de inlaat toe weg blaast, daar zit maar een minimaal stukje materiaal tussen EN tetrapak is niet uitgetest om hitte te overleven , juist om daar te bezwijkenvervangen (van zo'n melkpak).

Hij doet het nog steeds, maar nu is hij heel erg traag en heb ik nog steeds natte plekken gevonden. Zie foto...
en buig aub even dat omgebogen stuk van de voorvork terug die hoort kaarsrecht omhoog te wijzen om daar een plaat aan te monteren om al die "nattigheid" op te vangen want een solex lekt graag zeker als er onderdelen niet geheel conform gemonteerd worden

Last edited by Joan; 16/12/20 11:54 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)