Even een update,

De mijne heb ik onlangs van een ander blok (de originele was een chineese en daar rammmelde het bigend lager uit) voorzien en dat blok van een nieuwe CFX zuiger en cilinder voorzien. Komt mijn opleiding motorvoertuigentechniek uit de jaren 80 toch nog leuk van pas en het is een mooi tijdverdrijf voor de zomermaanden waarin ik meestal niet veel zin heb om me aan me andere hobby de modelbouw te vermaken.

Helaas begon van de mijne het tankje te lekken, niet op de aansluiting maar ergens halverwege zat in de rand een gaatje, om te kijken waar het gaatje zat de aansluiting afgedicht en de compressor op de overloop gezet, en dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, het was pssssssst, uit het gaatje, maar vervolgens met een plof hield ik 2 delen over shocked grin

Benzine en lijm gaan normaliter niet goed samen maar niet getreurd ik heb nog een stalen tankje, die na spoelen met wasbenzine en visuele inspectie zag die er blinkend schoon uit dus die erop gezet alleen begint de lex nu naar het tweede volle tankje brandstof te muiten. Als ik ongeveer een kilometer of anderhalf heb gereden begint de lex door benzine tekort te stotteren, er komt ook niks of nauwelijks benzine door de retour, heftig schudden met het stuur resulteert in het weer kortstondig willen doorrijden, hetgeen naar mijn idee erop duid dat er net genoeg benzine binnenkomt om het enigszins aan het lopen te houden maar niet voldoende om door te gaan en er dus sprake is van vervuiling. De blaastest levert brandstof uit het retourslangetje op.

Ik was al niet blij met de krappe inhoud van het stalen tankje dus gisteren maar een nieuwe kunststoffen besteld en die gaat vandaag op de post.


Salut!
Mark