Originally Posted by Alfons_Amuse
Nee niet lijmen. Rammelt erzo uit.
inderdaad, temeer daar dat legeringsmateriaal ontzettend uitzet als het warm word en je de lijm niet in warme toestand ( lees carter dan op zijn grootst) kan toepassen, normaliter word een carter warm gemaakt om het lager te monteren, in koude toestand zit het lager dan wel supervast en als het carter warm word nog net aan vast, ga je koud lijmen trekt de lijm alleen al los vanwege de uitzetting, diversen hebben al de oplossing uit en te na uitgetest, Deze is voelerlint (0,03 of 0,05) op breedte lager brengen, opkrullen en in lagerpassing leggen carter warm maken en aangepast lager ( minstens 3 facetten aan de buiten ring geslepen) in het gat laten zaken. op de plaats van de facetten heb je dan de mogelijkheid daar het carter weer te smeden ( een constructie die ook origineel gebruikt is alleen dan helemaal rondom, hetgeen wel erg veel is) zodat lager er niet zijdelings uit kan


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)