Ben net effe terug thuis en lees dus pas nu je antwoord, Joan, dank.
Viertakten lijkt me dus door 'n te ARM mengsel te komen als:
- 1° de SoleX bergaf of windmee gemakkelijk sneller loopt maar dan te weinig benzine toegestopt krijgt
- 2° de kettingzaag correct zonder belasting loopt maar bij sterke belasting gaat vertragen
- 3° misschien ontstaat dat fenomeen viertakten ook bij TE RIJK mengsel ???
Qua kettingzagen heb ik twee oldtimers, beide zonder beperking aan de H en L regelschroeven
- 1°) Mc Culloch PM 310 (zelf aangekocht en gebruikt tot ie't niet meer deed, dan de Walbro vervangen door 'n ZAMA die 'k recupereerde van 'n andere PM 310, liep 'n tijdje goed maar dan plots niks meer)
- 2°) Husqvarna 40 (gekregen van 'n vriend, de verkoper had 'm dietsgemaakt dat hij "geen carterdruk" (of onderdruk???) had en verkocht hem 'n nieuw toestel) (de 40 is geen 340, dus geen katalisator een geen aanslag die de H en L schroeven beperkt tot 1/2 draai)
- In de manual v d PM310 wordt voor de afregeling van de H voorgeschreven tot net niet "viertakten" ONDER BELASTING
- In de manual v d Husky (of van Walbro,ik heb ze hier niet bij mij) wordt helemaal niet gerept over afregelen onder belasting voor 't "viertakten"
Zo kwam ik als tweetakt-leek in verwarring, den uitleg die 'k kreeg op dit forum maakt me wel wat wijzer.
[i]Spijtig genoeg kan ik momenteel niet verder eksperimenteren op met die kettingzagen, ik trek morgen terug naar m'n barak in Wallonie maar heb daar de ganse week nog sleutelwerk aan m'n Panhard 24ct.
De kettingzagen zullen pas heel wat later aan de beurt komen!
[/i][i][/i]