De "L" stel ik bij door steeds kort gas te geven en dan te zorgen dat hij goed en snel op zijn gas reageert. de 'H' stel ik bij tijdens proefzagen op een los blok hout door de bank genomen zijn de carburateurs bijna allemaal hetzelfde namelijk "Walbro" er zijn carburateurs die walbro clonen zijn en die vaak met een tonnetje gasgeven zoals solex, dus geen vlinderklep, die hebben een gasnaald die heel moeilijk te verstellen is omdat het schroefje in het centrum van de gasgeefton is verstopt (in de betekenis van verborgen dus, niet dichtgeslagen) net ook even de gebruiksaanwijzing gelezen en inderdaad bij proefzagen op een blok blijkt het mengsel iets rijker te moeten dan bij vrijlopen, dat zie ik terug in de beschrijving dat de motor "lalt" en dat hebben wij al die tijd "viertakten' genoemd, hep dat ding gewoon niks te doen voor die hoeveelheid calorieën die hij toegestopt krijgt, is dat toch weer terug bij het topic ?

Last edited by Joan; 09/09/17 07:29 PM. Reason: lalt toegevoegd

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)