!!!!!!!opgelet forumllezers: we dwalen af van 't onderwerp "viertakten", maar toch interessant genoeg, dacht ik zo???????
knap, die handleiding H 340, dank daarvoor FFAnders, ze is iets verschillend en vollediger dan de mijne, maar rept weer met geen woord over hoe controleren of die carterdruk correct is.
De H en L heb ik destijds afgeregeld op de voorgeschreven manier, maar bij 't gebruik om een serieuze boom te vellen had het ding geen kracht. Zou die verkoper gelijk hebben met zijn bewering dat 't aan de carterdruk ligt, of zou ik proberen de carbu te reviseren? Bij demontage zag ik toen niks ongewoon aan de carbu, een poreuze membraan is misschien niet altijd zomaar zichtbaar.
M'n Husky ligt in m'n barak in Wallonie, nu al enkele jaren niet gebruikt (morgen trek ik erheen, ga er 'ns aan denken om te controleren of ik de carbu en tank wel heb leeggemaakt, ik trek sindsdien m'n plan met 'n Bosch AKE 35-17S, elektrisch, veel eenvoudiger dus, heel handig ding maar wel wat tè klein voor bomen van 70cm)
De compressiedruk van de Husky lijkt me heel normaal (niet gemeten, maar je merkt dat aan 't opstarten) en voor ik 'n revisieset aankoop zou 'k toch willen weten of 't niet aan de carterdruk ligt: hoe controleren?