Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rating: 5
Hop To
Page 34 of 54 1 2 32 33 34 35 36 53 54
Joined: Aug 2013
Posts: 51
F
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
F
Joined: Aug 2013
Posts: 51
Hoe doen jullie dat dan? Ben ook bezig met iets verzinnen maar eerste idee is nog niet zo goed werkend. Heb helaas nog geen draaibank tot mij beschikking.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
De gaskabelhouder eruit en vervangen door een kozijnhoek (2 bevestigingsgaten van gaskabelhouder overnemen). Bovenkant iets naar achter ombuigen tbv trekveer. Buitenkabel komt dan aan de zijkant uit. Gaatje 1,5 boren boven in "poelie carburateur" eveneens tbv trekveer. binnenkabel van onder met de klok mee geleiden over de "poelie as carburateur" en met de bestaande klemschroef vastzetten.Helaas zijn de sturen van een Solex te dik voor de gangbare gashendels. Neem een fietsstuur "model NSU". Helaas is voor een Franse Solex de stuurpen te dik, zoek dus een stuur zonder stuurpen en ga op zoek naar een stuurpen van 21,1 mm.Helaas zijn de stuurpennen van 21,1 mm meestal te lang. Zaag ze op maat. Helaas is je stuurpenbout dan te lang, ga dus op zoek naar een kortere stuurpenbout. Het prettigste gashendel is dat van een Peugeot Buxy, uitgang kabel recht naar onder, maar helaas beperkt leverbaar. Tomos is een redelijk alternatief, maar deze heeft al een bocht naar opzij in de uitgang waardoor het niet zo lekker soepel draait en je mogelijk met je decompressiehendel wat moeilijk komt te zitten. Misschien beter een fotootje maken? Zegt meer dan 1000 woorden wink

Attached Images
image.jpg (105.67 KB, 317 downloads)
Last edited by john meisters; 08/01/14 03:58 AM. Reason: Foto

Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: john meisters
De gaskabelhouder eruit en vervangen door een kozijnhoek (2 bevestigingsgaten van gaskabelhouder overnemen). Bovenkant iets naar achter ombuigen tbv trekveer. Buitenkabel komt dan aan de zijkant uit. Gaatje 1,5 boren boven in "poelie carburateur" eveneens tbv trekveer. binnenkabel van onder met de klok mee geleiden over de "poelie as carburateur" en met de bestaande klemschroef vastzetten.Helaas zijn de sturen van een Solex te dik voor de gangbare gashendels. Neem een fietsstuur "model NSU". Helaas is voor een Franse Solex de stuurpen te dik, zoek dus een stuur zonder stuurpen en ga op zoek naar een stuurpen van 21,1 mm.Helaas zijn de stuurpennen van 21,1 mm meestal te lang. Zaag ze op maat. Helaas is je stuurpenbout dan te lang, ga dus op zoek naar een kortere stuurpen. Het prettigste gashendel is dat van een Peugeot Buxy, uitgang kabel recht naar onder, maar helaas beperkt leverbaar. Tomos is een redelijk alternatief, maar deze heeft al een bocht naar opzij in de uitgang waardoor het niet zo lekker soepel draait en je mogelijk met je decompressiehendel wat moeilijk komt te zitten. Misschien beter een fotootje maken? Zegt meer dan 1000 woorden wink

Ik dacht dat ik een "beeld" had maar halverwege was het weg....
Doe maar een fototje wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
Net toegevoegd. Carburateuraanpassing is een fluitje van een cent. Het stuur is de spelbreker.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Mooi en wederom Simpel whistle


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
O ja, pak een dubbele kozijnhoek, een enkele buigt door.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
En let op, de centrale bout zit niet in de hoek, de liggende zijde zit ca 10 mm lager dan het midden. wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Helder !

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
bij mij gaat het nog simpeler, ik vervang de gasgever door 1 met een ring erop met een buiten diameter van 25 mm en uitgehapt op de juiste positie om plaats te maken voor dat "rustpinntje" dat aangegoten zit aan de carburateur dan gaat er een spaak van ca 25 mm lengte met
2 "Z" gebogen uiteinden a la de oude solex constructie in het gat dat al in sommigee "bananen"zit ( zie foto john ) en zit die daar niet dan boor ik die daarin en aan de andere kant in de ring waar ik een gat boor op ca de "7 uur" positie.
afhankelijk van hoe je de ring op je gasgever zet kun je een openen of sluiten constructie maken de ring kan makkelijk 90 graden roteren dus afhankelijk hoe de startpostie is van het venturigat in je gasgever word het "beginpunt"plus 90 graden
ik heb dan een trek constructie in plaats van een drukconstructie, verder kan de gaskabel blijven waar hij zit en je kunt kiezen voor een variatie aan gashendels, veel hebben op het handvat voldoende speling om over het stuur te glijden alleen de handvat houder dient vaak uitgeruimd te worden , meen dat het stuur 22,4 mm dik is

o jah nog even een aanvulling: er zit iets een knik in het spaak stangetje zodat de spaak net langs de bult heenloopt van waar de banaanvorm overgaat in die gaffel die normaliter de plastic bult op de originele gasgever grijpt

Last edited by Joan; 08/01/14 02:59 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
Misschien beter een fotootje maken? Zegt meer dan 1000 woorden wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: john meisters
Misschien beter een fotootje maken? Zegt meer dan 1000 woorden wink

je kent me, komt, nog even wat reservedelen maken zodat ik naast elkaar kan leggen wat uiteindelijk het totale pakket word in plaats van steeds de onderdelen te slopen en dan in fasen weer bij elkaar te p(l)akken


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
vandaag aan de solex gedaan wat ik John beloofd heb, fotos gemaakt.
Ik heb overigens zelf wel een nieuw gasgever gemaakt want ik houd van vlinderkleppen, maar je kunt ook een originele gasgever van zijn plastic ontdoen en een zelfgemaakte ring rond 25 erop vast bouten ( draadje tappen in zinken busje)
zelf maken want je vind geen ring met een klein genoeg gat voor een verzonken M4tje.
bij deze de foto's.
en solex zou solex niet zijn als er geen verschil zit in de hoogte waarop de "banaan" op de carburateur staat, dus waar voor de een een zig zag bevestiging van de spaak een goede soepele loop geeft bleek voor een ander ineens een andere spaak gemaakt te moeten worden die van buitenkant naar buitenkant loopt ( foto 5)

Ja en toen ik toch bezig was heb ik maar meteen van een stukje staaf dat er lag ook nog maar een bodempje gemaakt voor de achterkant om de valse 3800 lucht bij stationair te blokkeren ( foto 4)

Attached Images
gasgeven-1a.jpg (122.27 KB, 160 downloads)
gasgeven-2a.jpg (124.31 KB, 132 downloads)
gasgeven-3a.jpg (106.75 KB, 129 downloads)
gasgeven-4a.jpg (90.98 KB, 126 downloads)
gasgeven-5a.jpg (93.78 KB, 123 downloads)
Last edited by Joan; 09/01/14 03:21 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Nog even: voordeel van die vlinderklep voor een 3800 carburateur is dat je hem na opboren tot 8 mm toch nog steeds rustig stationair kunt laten lopen dat is me met dat originele uitgehapte ding niet goed gelukt.
wel enig werk om zo een "street legal" iets snellere solex te maken ( trekt ook beter)
en voor de racers onder ons: 8 mm helaas niet meer toegestaan voor oa de 24 uurs race


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Vandaag bij m'n vader's Solex de rol vervangen door een gereviseerde van P. V.

Weer een deel van de erfenis zekergesteld wink

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: FFAnders


Wel apart, maar of ik het mooi vind, nee.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
Is ook veel minder sterk zo.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
ik kan het helaas niet meer zien omdat het gereserveert is denk ik
gr pierre

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik heb die Postzegel van MP wat uitvergroot maar is niet erg duidelijk crazy .
Het wiel is Recht gespaakt, zonder kruisingen, dus met weinig stabiliteit.



Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
ja ik zie het daar is volgens mij toch niet mee te rijden kwa vervorming wand zo heeft het toch geen sterkte
groetjes pierre

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: Pierre
ja ik zie het daar is volgens mij toch niet mee te rijden kwa vervorming wand zo heeft het toch geen sterkte
groetjes pierre

kan juist heel sterk zijn, echter vaak minder comfortabel, omdat het zo sterk is is de vering uit het wiel verdwenen, kijk maar eens naar de spaakmethode van racefietsen met erg weinig spaken: licht en onwijs sterk


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
Mij lijkt dat de torsiekrachten niet goed opgevangen kunnen worden, maar ik kan het mishebben want ik heb met deze spaakmethode geen ervaring. Is ook ongebruikelijk voor de Solex, je zult al een speciale (kortere) maat spaken moeten bestellen.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
op deze manier van "torsie" kan het inderdaad wel schelen want aandrijven of remmen introduceert wel een verschil tussen band en naaf .
voor fietsen is vaak de remkracht niet een probleem want die word vaak op de velg uitgeoefend hoewel ook de schijfremmen daar steeds meer opgang vinden.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Vandaag de Solex die meegaat naar Zweden aangepast :

VOOR :



NA:



Ook een zadelpen onder het zadel moeten lassen, anders kon de jerry baby (toch een rare naam ; moffen baby) niet gemonteerd worden


Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Deze spaak methode is sterker en beter dan het kruisen van de spaken ( zie de renfietsen ).
Het nadeel is dat er geen naaf remmen mogen gemonteerd worden.
He kruisen is alleen nodig als er een rem in de naaf zit.
Dus bij alle soorten velg remmen is kruisen alleen zwaarder en vangen meer wind.
Vroeger was dat alleen maar mooier..
Als je met minder spaken toe kan komen dan minder luchtweerstand Men minder gewicht.
Meer vragen als je meer aan de weet wil komen.

Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
En ook geen ketting wiel .
Maar bij de loopfietsen kan het wel.

Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
5000km gereden
***
Offline
5000km gereden
***
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
Let eens op als de voorjaars klassiekers weer komen,ik bedoel het wielrennen bv Parijs Roubaix platte velgen spaken dus zolang mogelijk ,dikke banden ,nou ja dik 25 of 28 inplaats van 23 mm voor de vering bij de tour hoge velgen ,tijd ritten dichte wielen ivm luchtweerstand de spaaktechniek is nog niet klaar met proberen vr gr Hans Welp


gr Hans Welp
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
hier een tabelletje over spaakbelasting :



Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ik heb er geen verstand van maar vind het een gekke tabel.

Als je 4x en 3x optelt kom je aan 258 (toeval)
Als je 2x en 1 x optelt zit er degelijk verschil in.

3x heeft de voorkeur. (beste keuze)

Bij 0x snap ik die 166 niet.

Te lastig momenteel voor mij. Aparte kennis en theorie nodig.
Vind het wel mooi om te zien dit.

Volgens mij is keuze 3 x ook de beste voor ons gebruik.
Nogmaals ik heb er weinig kaas van gegeten.
Inspireert me wel om eens met fietstechneuten te praten.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Het eerste rijtje geeft een kracht aan in Newton en de andere rijtjes staan procenten.

Hier wat leesvoer over spaakwielen :


http://www.velofilie.nl/het%20gespaakte%20wiel.htm


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: FFAnders
Het eerste rijtje geeft een kracht aan in Newton en de andere rijtjes staan procenten.

Hier wat leesvoer over spaakwielen :


http://www.velofilie.nl/het%20gespaakte%20wiel.htm


Ja deze hadden we al een keertje gezien he. Staat bij mijn favorieten. laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Gisteren nog op "Kraamvisite" geweest (soort van)
Een puntjegave en komplete F4



Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
De eerste plastic kentekenkaartjes zijn binnen



Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
Mooi, en heb je nu geen overschrijvingsbewijs meer nodig? Dat moest altijd apart bewaard worden. Heeft ons allemaal geld gekost destijds. Kunnen we dat terugvragen? Of komt dat naast het "kwartje van Kok" mad


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Bij overschrijven krijg je een soort van kassabon.

Hierop staat je naam en een aantal gegevens van het voertuig, in dit geval een Solex, meldcode e.d. .

Wat er ook op staat is een viercijferig getal, dit is het eerste gedeelte van een groot getal.

Het tweede gedeelte van dit grote getal staat op de brief (waar het pasje opgeplakt is) met
daarvoor vier vakjes waarin jezelf de viercijfers van die "kassabon" op in moet vullen.

En nu komt het :
Deze brief, met tekst en uitleg, is zéér belangrijk en moet je zien als het, vroegere, kenteken Deel 3
briefje en is nodig wanneer je je Solex verkoopt en over laat schrijven.

De rest van het, oude, kenteken kan je nu weggooien.

Simpel toch ?? crazy


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: FFAnders
daarvoor vier vakjes waarin jezelf de viercijfers van die "kassabon" op in moet vullen.

En nu komt het :
Deze brief, met tekst en uitleg, is zéér belangrijk en moet je zien als het, vroegere, kenteken Deel 3
briefje en is nodig wanneer je je Solex verkoopt en over laat schrijven.

De rest van het, oude, kenteken kan je nu weggooien.

Simpel toch ?? crazy

ben benieuwd of ik nu bij schorsen ca een ton aan plastic door de bus geduwd ga krijgen om al die voertuigen uit mijn verzameling van een ander "kenteken" te voorzien, heb voorlopig nog niets gezien terwijl ik verleden week weer ca 70 geschorst heb


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Wielen, wielen en nog eens wielen van het weekend.
een paar solex wielen de lagers in nieuw vet gezet, twee freewheels in nieuw vet, 1 achterwiel gespaakt met een naaf voor 36 spaken, toen ik bezig was ook nog een 19 inch zundapp voorwiel gespaakt, een 18" 50cc cross achterwiel, een 19" cross achterwiel en een 21" cross voorwiel gespaakt, een 17" honda voorwiel uitgespaakt ( gat in velg gerot, de rest was nog prima, mee geflest op een beurs, dat gat niet zichtbaar en een kaartje "G" aan het wiel, daar valt je oog wel op)

Last edited by Joan; 20/01/14 03:08 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Afgelopen weekeinde testrit(je) gemaakt met de Zweden Solex.
Had een ander carter geplaatst omdat bij het vorige het lager was gaan lubberen (niet geborgd).

Na 2 meter wist ik het al cry.....lager niet schoon van binnen en een bijzonder krakend geluid dus.
Vanmorgen dus het blok maar weer uit elkaar gehaald, krukasduwer z'n werk laten doen, krukas ligt inmiddels in de vriezer.

Nu wachten op pakketje van de Solexservice.

Last edited by solexnl; 21/01/14 07:10 PM.
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Amuse blokje helemaal afgebouwd, alleen wat benzine erin en lopen maar. Dat gebeurd van het weekeinde denk ik.

Koplamp unit overgebouwd. Had er eentje kunnen bemachtigen die old stok was. Deze is niet verkleurd en heeft een mooie kleur.

Heb nog 4 karweien aan de Amuse te doen. Later meer hierover.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Solex loopt weer zonder raspend geluid, lekker rustig !

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
vandaag begonnen met de flandria vedette van cyriel weer in elkaar te zetten hij is van gisteren terug van het poederlakken prachtig gedaan dat word weer een plaatje van een rol flandria
gr pierre

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
hier een foto van voor en hoe hij er nu al uitziet
gr pierre

Attached Images
1390581561NIMG_1352.jpg (144.59 KB, 103 downloads)
1390581597NIMG_1370.jpg (127.33 KB, 99 downloads)
Last edited by Pierre; 25/01/14 01:48 AM.
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Vandaag het Amuse blokje voor de eerste keer laten lopen.
Had nog maar net 2 minuten gelopen.
Na het filmpje, 20 minuten laten lopen met filter erop en de föhn-koeling, nieuwe zuigerveertjes, liep het blokje erg mooi. Lekker rustig. Nu dat uitlaatje eens goed dicht krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=P3v34NbXBVI&feature=youtu.be

Ohja die oliespatjes op het carburateurtje zijn inmiddels weg. laugh

Last edited by Alfons_Amuse; 25/01/14 07:25 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2013
Posts: 32
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2013
Posts: 32
Mooi pierre dat komt dik inorde

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Alfons,

Hoe heb je van die gasnemer een -gever gemaakt ?

Han

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Dit was het eerste systeem. Nu heb ik een iets ander plaatje, iets gemodificeerd, maar lijkt er heel sterk op. Helaas geen foto ervan. Had ik er wel van gemaakt maar kan ze niet vinden in de fotomappen. cry Nog eens goed zoeken.
Waar de spaak inkomt ligt verder (8mm)schuin naar links onder.
Aanslag stelschroefje ook iets anders.
Het is nu wel veel netter gemaakt.
Ik hoop dat je er iets mee kan.
Veel passen en meten.

Attached Images
DSCN1046.jpg (189.71 KB, 134 downloads)

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Ja, dankje

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Vandaag het Amuse blokje voor de eerste keer laten lopen.
Had nog maar net 2 minuten gelopen.
Na het filmpje, 20 minuten laten lopen met filter erop en de föhn-koeling, nieuwe zuigerveertjes, liep het blokje erg mooi. Lekker rustig. Nu dat uitlaatje eens goed dicht krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=P3v34NbXBVI&feature=youtu.be

Ohja die oliespatjes op het carburateurtje zijn inmiddels weg. laugh


Klinkt goed Alfons, ben erg benieuwd hoe het rijd.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Mooi Alfons.
De voorste revetjes van je cilinderkopboutjes zou ik wat groter nemen, nu steunt je luchtfilterhuisje niet goed. smile
Zal morgen foto maken.


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ben benieuwd Jan wat je precies bedoelt. Bedankt voor het meedenken. laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ik ook Roelof, maar ik denk goed hoor, voelt goed aan , dus zal wel goed zijn. Het duurt nog wel effe voor dat ik rij want ik ben nog bezig met nieuwe schetsplaten te watersnijden. Van de week klaar en natuurlijk zwart spuiten. Zal wel een fototje plaatzen. Freewieltje moet ik ook nog vernieuwen want daar zit veel speling op, hij doet het wel.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Wat een troep zo'n nieuwe uitlaat.

Het dempermateriaal is een klompje geworden door de boor maar er zit maar weinig in.

Uitgangpijpje half dicht.

Uitlaatingang onrond.

Bocht voorpijp niet goed gebogen.

Ophanging zit op een verkeerde plek.

Klein deukje erin.

Slechte afwerking.

Chinese rommel dus.

Hier heb ik veel werk aan om een mooi uitlaatje van te maken. Ach het houd me van de straat.

Heb er nu een JAG onder zitten en die is veel beter.


Attached Images
DSC01097.jpg (126.36 KB, 91 downloads)
DSC01101.jpg (64.56 KB, 94 downloads)
DSC01102.jpg (67.43 KB, 94 downloads)
DSC01099.jpg (65.71 KB, 86 downloads)
Last edited by Alfons_Amuse; 26/01/14 07:16 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Wat een troep zo'n nieuwe uitlaat.

Het dempermateriaal is een klompje geworden door de boor maar er zit maar weinig in.

Uitgangpijpje half dicht.

Uitlaatingang onrond.

Bocht voorpijp niet goed gebogen.

Ophanging zit op een verkeerde plek.

Klein deukje erin.

Slechte afwerking.

Chinese rommel dus.

Hier heb ik veel werk aan om een mooi uitlaatje van te maken. Ach het houd me van de straat.

Heb er nu een JAG onder zitten en die is veel beter.



De zogenaamde snelle uitlaat......snel in de oudijzerbak!


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Wie weet wie die JAG uitlaten verkoopt.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Wie weet wie die JAG uitlaten verkoopt.


Adje laugh.
maar ook die moet je openmaken. smile


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Dan laat ik die komen en ga die open maken.

Die ik nu heb opengemaakt, zit zoveel werk in, laat maar doen denk ik nu.

Jij hebt die ook open gemaakt Jan, dat zag ik aan de foto's.
Het enige wat ik daar verkeerd aan vind is dat het pijpje naar achteren staat en dan blaast je je spatlap zo krom van. Haaks bochtje erop lassen


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Dan laat ik die komen en ga die open maken.

Die ik nu heb opengemaakt, zit zoveel werk in, laat maar doen denk ik nu.

Jij hebt die ook open gemaakt Jan, dat zag ik aan de foto's.
Het enige wat ik daar verkeerd aan vind is dat het pijpje naar achteren staat en dan blaast je je spatlap zo krom van. Haaks bochtje erop lassen


Klopt, dat pijpje zou lager moeten uitblazen. Dat ga ik bij Irene wel doen, omdat zij nog een originelen ami spatlap heeft.
Bij die oto van mij is dat een echte spatlap, en geen fladderlap, dus die vangt het mooi op. laugh


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Jan 2012
Posts: 381
S
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Dan laat ik die komen en ga die open maken.

Die ik nu heb opengemaakt, zit zoveel werk in, laat maar doen denk ik nu.

Jij hebt die ook open gemaakt Jan, dat zag ik aan de foto's.
Het enige wat ik daar verkeerd aan vind is dat het pijpje naar achteren staat en dan blaast je je spatlap zo krom van. Haaks bochtje erop lassen


Klopt, dat pijpje zou lager moeten uitblazen. Dat ga ik bij Irene wel doen, omdat zij nog een originelen ami spatlap heeft.
Bij die oto van mij is dat een echte spatlap, en geen fladderlap, dus die vangt het mooi op. laugh



da zit nog jonge !!!


gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37
Van heerbeek - JDL racing teams
beter duur als niet te koop
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Ben benieuwd Jan wat je precies bedoelt. Bedankt voor het meedenken. laugh



Hierbij de foto's.
Het luchfilterhuisje steunt nu mooi op deze grotere revetjes
Was een tip van Jan Vennix smile

Attached Images
luchtfilter.jpg (107.4 KB, 133 downloads)
luchtfilter1jpg.jpg (95.07 KB, 119 downloads)

[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: stoolex
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Dan laat ik die komen en ga die open maken.

Die ik nu heb opengemaakt, zit zoveel werk in, laat maar doen denk ik nu.

Jij hebt die ook open gemaakt Jan, dat zag ik aan de foto's.
Het enige wat ik daar verkeerd aan vind is dat het pijpje naar achteren staat en dan blaast je je spatlap zo krom van. Haaks bochtje erop lassen


Klopt, dat pijpje zou lager moeten uitblazen. Dat ga ik bij Irene wel doen, omdat zij nog een originelen ami spatlap heeft.
Bij die oto van mij is dat een echte spatlap, en geen fladderlap, dus die vangt het mooi op. laugh



da zit nog jonge !!!


Nee manneké, cry da werkt. Vorig jaar zo gereden, en geen zoooi op mijn schoenen laugh

Last edited by Jan; 27/01/14 01:02 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Jan 2012
Posts: 381
S
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: stoolex
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Dan laat ik die komen en ga die open maken.

Die ik nu heb opengemaakt, zit zoveel werk in, laat maar doen denk ik nu.

Jij hebt die ook open gemaakt Jan, dat zag ik aan de foto's.
Het enige wat ik daar verkeerd aan vind is dat het pijpje naar achteren staat en dan blaast je je spatlap zo krom van. Haaks bochtje erop lassen


Klopt, dat pijpje zou lager moeten uitblazen. Dat ga ik bij Irene wel doen, omdat zij nog een originelen ami spatlap heeft.
Bij die oto van mij is dat een echte spatlap, en geen fladderlap, dus die vangt het mooi op. laugh



da zit nog jonge !!!


Nee manneké, cry da werkt. Vorig jaar zo gereden, en geen zoooi op mijn schoenen laugh


Had je zeeker niet meer aangedaan hi hi


gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37
Van heerbeek - JDL racing teams
beter duur als niet te koop
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Ben benieuwd Jan wat je precies bedoelt. Bedankt voor het meedenken. laugh



Hierbij de foto's.
Het luchfilterhuisje steunt nu mooi op deze grotere revetjes
Was een tip van Jan Vennix smile



Oke Jan ( en J. Vennix) duidelijk. Komt voor mekaar.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Ben benieuwd Jan wat je precies bedoelt. Bedankt voor het meedenken. laugh



Hierbij de foto's.
Het luchfilterhuisje steunt nu mooi op deze grotere revetjes
Was een tip van Jan Vennix smile



Nu nog een foto van denaachterkaant dan zie je ook hoe het luchtfilter op de carburateur aansluit.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
De schetsplaten gewatersnijd (of hoe zeg je dat). Gewoon van ijzer niet van RVS. Ik vind zwarte platen mooier staan. Ieder zijn smaak he. laugh
Morgen zandstralen en in de grond zetten.

Heb net een zandstraalkastje binnen gekregen. Altijd makkelijk.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Schetsplaten gezandstraald en in de primer gezet. Morgen zwart spuiten. Het Amuse blokje lekker laten draaien en dat gaat prima.
Nu de volgende stappen.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Schetsplaten gezandstraald en in de primer gezet. Morgen zwart spuiten. Het Amuse blokje lekker laten draaien en dat gaat prima.
Nu de volgende stappen.

Wat zijn die volgende stappen Alfons als het Amuse blokje nu al lekker draait?


Groet, Tim
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Freewiel vervangen.
Voorvelg vervangen.
Zadelframe stralen en spuiten.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2009
Posts: 202
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Apr 2009
Posts: 202
Beste mensen,

Ik heb afdichtrubbertjes voor mijn CNC pompje verkregen en heb meteen gekeken hoe het CNC pompje nu zonder kogeltjes werkt. Ik wil jullie mijn onderzoekje niet onthouden.

Het pompgedeelte is qua ontwerp gelijk aan het Solexpompje: een membraan tussen twee halfbolvormige delen. Deze kamer is verbonden met een compartiment waar zich een selectie membraan bevindt. Beide delen zijn verbonden via een grondplaat. Daarin zitten de aansluitingen voor de benzineleidingen. De grondplaat bevat 4 gaatjes. De stroom van benzine gaat via het onderste gaatje (1) naar het gaatje erboven (2), die leidt naar de pompcompartiment, via het derde gaatje van onder gaat de benzine terug naar het selectie membraancompartiment waar de benzine via het bovenste gaatje (4) naar de carburateur wordt gepompt. Als de carterdruk het pompmembraan richting grondplaat duwt, zal het selectiemembraan het onderste gaatje (1) afdichten en het selectiemembraan richting carburateur (3) openduwen. Benzine stroomt naar de carburateur vanuit het pompcompartiment. Als het pompmembraan terugveert vanwege een lagere carterdruk, zal het selectiemembraan het gaatje (3) richting de carburateur afsluiten en gaatje 1 (tank) openen. Zo vult de pomp zich weer en dit 4000 maal per minuut als een standaard Solex op volle toeren rijdt.

Groet,

Huub Haaker

Attached Images
Alle onderdelen.jpg (197.63 KB, 112 downloads)
Grondplaat met openingen.jpg (118.23 KB, 102 downloads)
Grondplaat met selectiemembraan.jpg (122.76 KB, 102 downloads)
Deksel met selectiemembraan.jpg (100.58 KB, 104 downloads)
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Mooie duidelijke uitleg Huub.
En dan nu aan de Huzaren Salade! wink


Groet, Tim
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
5000km gereden
***
Offline
5000km gereden
***
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
Is het ook bekend wat de pomp opbrengst per omwenteling is? vr gre Hans Welp

Last edited by hanswelp; 30/01/14 05:40 AM.

gr Hans Welp
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
We hebben het doel voor onze Zwedentocht veranderd ....




Het wordt een Deutschlandreise : van Holten via de Ostseekust naar Rostock dan met lichte omweg naar Quedlinburg in de Harz.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Das een heel eind.
Heb je site waar je het bij gaat houden. Lijkt me leuk om jullie te volgen.
En natuurlijk wat jullie voor moois onderweg tegen komen.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
De stopknop weer op de Amuse gebouwd.
Trappers vernieuwd.
Goede bananenveren/glijers gebouwd. De standaard verenset zijn veels te strak.
Hier en daar een likje verf op de Amuse.
Schetsplaten zwart gespoten.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Mooi woord : 'bananenverenglijers" whistle


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: FFAnders
Mooi woord : 'bananenverenglijers" whistle


HhaHAa, die moet dan in de dikke van Dale. smile

Tja hoe moet je die dingen dan noemen he.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Over die "rivetjes" , ringen dus van dat lucht filter, in principe zitten er pwee pennetjes aan het luchtfilter huis binnen die halve maan schoepjes, bij de juiste bouten staat hij dus nooit op de ringen maar op die pinnen.

over die uitlaten, dan heb je nog niet eens een foto van de schuine achterkant van de inwendige pijp, is afgekort met een haakse slijper op zo een standaard ( de goedkope afkort versie van de kantelzaag met widiablad) nadeel van die standaard is ten opzichte van met de hand dat je snel de slijpschijf er doorheen jast waardoor niet alles als vonk vervliegt en er een zware braam achterblijft die soms wel de gehele pijp afdicht, daar kunnen die paar geboorde gaatjes niet voor compenseren, toch ben ik wel weg van deze pijpen want na een paar dagen extra werk werken ze toch wel goed hoor


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ik weet wat je bedoelt Joan. Die schuine kant is iig open en maar een klein braampje aan. Voor de rest vind ik het echt bagger hoor zo'n uitlaat. Slechte afwerking, lelijk enz... en kan er niets goed van vertellen. Ik geef hem wel aan iemand die hem voor de race wil gebruiken ofzo, maar op de Amuse komt hij niet iig. Moet wel een mooi uitlaatje zijn he.

Ohja en laat die Chinezen zich hiermee niet bemoeien anders wordt het toch niets.

Last edited by Alfons_Amuse; 04/02/14 03:20 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Ik heb er inmiddels een stuk of 7 bewerkt en het is steeds goedgekomen , wel even werk.
zal eens googlen waar alternatieven zijn, soms duikt er ineens ergens een partij op, op een vreemd adres, zo heeft de puchshop ook diverse solex delen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Joan
Ik heb er inmiddels een stuk of 7 bewerkt en het is steeds goedgekomen , wel even werk.
zal eens googlen waar alternatieven zijn, soms duikt er ineens ergens een partij op, op een vreemd adres, zo heeft de puchshop ook diverse solex delen.


Klopt Joan, sommige webshops verkopen ook Solex onderdelen. Maar ik zie ook altijd wel dezelfde onderdelen, zoals die uitlaten from China.

Als ik heeeel veeeeel tijd heb en goesting dan kan ik eens die uitlaat verder bekijken. Voorlopig hou ik het op de JAG.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Ik denk dat de Chinezen best wel kwaliteit kunnen maken, maar dat je heel scherp moet specificeren en controleren. Dat je dan ook daar niet voor een paar euro's klaar bent lijkt me duidelijk.
Het is mooi dat je in China nog onderdelen kunt laten (na)maken die in Europa niet meer verkrijgbaar zijn, maar de importeurs moeten meer op de kwaliteit letten en minder op de portemonnee.


Groet, Tim
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Heb er net 1 van Solexnoord gemonteerd.
Deze hoefde ik nergens bij te buigen om pas te maken oid en lijkt van de buitenkant ook goed afgewerkt, er zit echter al wel een extra gat onder in de pot geboord.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
Ik vermoed dat de JAG ook gewoon uit China komt hoor.
Jouke heeft de Impex... betere zijn er niet wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: zeezout
Ik denk dat de Chinezen best wel kwaliteit kunnen maken, maar dat je heel scherp moet specificeren en controleren. Dat je dan ook daar niet voor een paar euro's klaar bent lijkt me duidelijk.
Het is mooi dat je in China nog onderdelen kunt laten (na)maken die in Europa niet meer verkrijgbaar zijn, maar de importeurs moeten meer op de kwaliteit letten en minder op de portemonnee.


Ook wel mee eens Zout.
smile


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: solexnl
Heb er net 1 van Solexnoord gemonteerd.
Deze hoefde ik nergens bij te buigen om pas te maken oid en lijkt van de buitenkant ook goed afgewerkt, er zit echter al wel een extra gat onder in de pot geboord.




Maak eens wat foto's AUB.
Als het gat niet te groot is kun je die dan niet dicht maken?
Weet iemand waarom dat gat er zit? (drap afvoer?)


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: john meisters
Ik vermoed dat de JAG ook gewoon uit China komt hoor.
Jouke heeft de Impex... betere zijn er niet wink


Wie is het hier mee eens.
Als het zo is, ga ik ervoor.

Vertel je ervaring John.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Jag is een prima uitlaat en past perfect, de aansluiting kan iets te ruim om de kogel zitten maar dat kan je een beetje krimpen, beetje handige solex sleutelaar weet daar wel raad mee.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875
Likes: 12
Ik ga ook voor de JAG hoor, prijs is gewoon goed. Verder met de "veer" bevestiging nooit last van slechte passing of lekkages.

Maar waar de JAG vandaan komt... Geen idee.
Googelen helpt niet, tenminste... Het zal toch geen Jaguar zijn? laugh


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Origineel bericht van: solexnl
Heb er net 1 van Solexnoord gemonteerd.
Deze hoefde ik nergens bij te buigen om pas te maken oid en lijkt van de buitenkant ook goed afgewerkt, er zit echter al wel een extra gat onder in de pot geboord.




Maak eens wat foto's AUB.
Als het gat niet te groot is kun je die dan niet dicht maken?
Weet iemand waarom dat gat er zit? (drap afvoer?)



Zo gauw ik er 1 heb plaats ik een foto

Han

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Vandaag de schetsplaten gemonteerd.

Attached Images
DSC01141.jpg (91.63 KB, 122 downloads)
DSC01142.jpg (67.47 KB, 108 downloads)
DSC01144.jpg (105.77 KB, 109 downloads)
DSC01146.jpg (144.46 KB, 113 downloads)
DSC01148.jpg (95.05 KB, 121 downloads)

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
mooi alfons
gr pierre

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Nieuwe velg en spaken. Nu heb ik weer een perfect voorwieltje.
Werd tijd ook want na vorig jaar 2 velgen terug te hebben gestuurd (Chinese rommel) eindelijk goed. Ook 2 wielen terug gestuurd. Waren ook niet goed. Nu kan ik hobbel vrij rijden. laugh laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Geel nieuw neusje passend gemaakt. De sleuven van de ophanging moeten breder gemaakt worden, en ook iets dieper.

Free-wheel vernieuwd. Gewoon doorslijpen met een dremmeltje. Het zat muurvast.

Achterwiel velg gedemonteerd. Nieuwtje besteld.

Zwarte plaatje tussen motor en voorspatbord passend gemaakt.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Stukje gereden.
Peter

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex trekt slecht geen snelheid enz enz, een vaak gehoorde klacht, meestal zit het carter onder een dikke laag modder olie prut en na alles schoongemaakt te hebben kom je dan dit tegen.

Attached Images
IMG_0854 (Small).JPG (91.75 KB, 118 downloads)

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
laugh Een verbandje erop en klaar.
Glasvezel matje met epoxi???


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
CNC carter is het mooiste maar dat wil niet iedereen. grin dus dan zo maar, gebeurd niks meer mee.


Attached Images
IMG_0855 (Small).JPG (93.79 KB, 100 downloads)
IMG_0856 (Small).JPG (78.22 KB, 92 downloads)
Last edited by Roelof; 11/02/14 05:30 AM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Een CNC-carter met nog wat onderdelen erbij en je zit zo op de €300,- en dat schud niet iedereen zo uit zunne mauw.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Roelof
CNC carter is het mooiste maar dat wil niet iedereen. grin dus dan zo maar, gebeurd niks meer mee.



Hoe zit het nu met de koeling. Wordt het carter nu niet te heet?


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: FFAnders
Een CNC-carter met nog wat onderdelen erbij en je zit zo op de €300,- en dat schud niet iedereen zo uit zunne mauw.


Daar heb je zeker gelijk in FF. Maarja, zoals elke hobby kan het soms in de papieren lopen. Wie kent dat niet.
Je heb er het voor over of niet he.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Origineel bericht van: Roelof
CNC carter is het mooiste maar dat wil niet iedereen. grin dus dan zo maar, gebeurd niks meer mee.



Hoe zit het nu met de koeling. Wordt het carter nu niet te heet?


Ik heb er nog geen problemen mee gehad Alfons en trouwens het idee komt uit de solex race, daar vullen ze de carters ook op en die dingen worden goed heet.


Vriendelijke groeten

Roelof
Page 34 of 54 1 2 32 33 34 35 36 53 54

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 72 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.243s Queries: 226 (0.159s) Memory: 1.9827 MB (Peak: 2.9875 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-13 20:40:17 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS