Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#86829 01/02/13 01:32 AM
Joined: Dec 2012
Posts: 18
V
vendel Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
V
Joined: Dec 2012
Posts: 18
Hallo solex vrienden.
Ik ben gepensioneerd en beginnend sleutellaar.
Ik heb een probleem met mijn solex 2200 sleutelgat.
Ik kan hem niet aan de praat krijgen,pompje na gekeken,was het kogeltje boven in het pompje er uit.nieuw kogeltje er in gedaan,nieuwe membraam ergelijk ook maar gedaan,de pomp werkt nu priema,hij vonkt maar wil niet aan slaan,als de puntjes op het vliegwiel gelijk staan zijn de kontaktpunten dicht,zo gauw als ik door draai komen ze los,is dat goed of niet
Gr,Mans (oude sleutellaar)

Schrijf fouten krijg je er gratis bij.

vendel #86834 01/02/13 01:57 AM
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
de contakt punten moetten dan juist opgaan als de tekens over elkaar staan en eens een nieuwe bougie proberen
gr pierre

vendel #86835 01/02/13 02:19 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Draai je bougie eruit direct na een vergeefse startpoging, en bekijk deze:
Bougie nat = ontstekingsprobleem.
Bougie droog = brandstofprobleem.

Dan weet je tenminste waar je het moet zoeken.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

vendel #86839 01/02/13 03:14 AM
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
Ook kan het zijn dat je vocht in de ontsteking hebt ( spoelen goed laten drogen op de verwarming )

Momentheel heb daar bij mijn oto ook last van, eind februari begin maart zal ik de spoel te drogen leggen en daarna zal het seizoen moeten beginnen.
Volgend jaar moet de opslag anders, vorigejaar minder problemen met het starten ( wel op termijn )

Groetjes Carl

vendel #86842 01/02/13 03:39 AM
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Ik doe het nog op de ouderwetse manier, een papiertje tussen puntjes stoppen. Staan de merktekens gelijk, dan beginnen de puntjes open te gaan. En dat kun je voelen aan het papiertje.

Johnnie #86844 01/02/13 04:02 AM
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
Origineel bericht van: Johnnie
Ik doe het nog op de ouderwetse manier, een papiertje tussen puntjes stoppen. Staan de merktekens gelijk, dan beginnen de puntjes open te gaan. En dat kun je voelen aan het papiertje.

zo doe ik het ook johnnie ik heb wel zo een apparaatje om de onsteking juist te zetten maar ik doe het toch liever op het gevoel met het vlooitje zo hebben ze het mij geleerd vroeger
gr pierre

vendel #86889 02/02/13 04:28 AM
Joined: Dec 2012
Posts: 18
V
vendel Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
V
Joined: Dec 2012
Posts: 18
Bedankt voor deze informatie,ik ga zaterdag weer aan de slag met mij solexje,je hoor de uitslag nog.

Gr, Mans

vendel #86930 03/02/13 02:59 AM
Joined: Dec 2012
Posts: 18
V
vendel Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
V
Joined: Dec 2012
Posts: 18
Hallo solex liefhebbers.
Ik heb de sleutel gat aan het brommen.
wat heb ik gedaan,contact punten op tijd gezet,uitstekende vonk,dus de boormachine op het vliegwiel nooit aan slaan,bougie er ,bekeken nat dus benzine genoeg,dus de pomp werkte goed,sproeier na gekeken ook goed ik wist niet meer wat ik nog kon doen, na lang nadenken,ik had nog een carborteur liggen ,er op gezet boormachine erop loopen,dus het lag aan de carboteur,weten jullie wat het brobleem kan wezen.
wel de hele zaterdag mee bezeg geweest
Gr,Mans.

vendel #86931 03/02/13 03:07 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ach dan ben je iig van de straat geweest. laugh
Effe serieus nu.
Dan zal je te veel benzine krijgen, dus veel te rijk.
Remluchtsproeir verstopt of iets met de menghevel niet in orde, de sproeier kan goed zijn maar dicht hij wel binnenin af? Dat soort dingen. nog eens geod bekijken misschien kom je er achter.
Succes.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
vendel #86944 03/02/13 05:06 AM
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
In de meeste gevallen is na lange stilstand het gaatje tussen de sproeier en de carburateur doorlaat dicht gaan zitten door oude olie met nog wat uit de lucht,

Jan Vennix #86949 03/02/13 05:48 AM
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Precies en dat is nu net zo'n rot plekje om erbij te komen.
Ultra-soon reinigen dan maar.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 111 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.040s Queries: 37 (0.010s) Memory: 1.0138 MB (Peak: 1.2007 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-29 08:57:43 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS