Na dit weekend en solex opgehaald te hebben, heb ik nog wat vragen:
Het is een Oto frame. Met een 3800 blokje
Als ik de solex aan fiets heeft hij eigenlijk maar 1 stand en reageert hij nauwelijks op de gas schuif ( de gasachtig beweegt wel ) de snelheid is ook nog niet echt optiemaal.
Zijn er dingen waar ik naar kan kijken !? / die veel voorkomen?
Wel zag ik in het benzine slangetje naar boven ( lucht belletjes zitten)
Dan heb ik nog een terugtraprem welke niet /nauwelijks werkt. Valt daar nog iets te checken !? Uiteindelijk zal er een ander wiel in komen want ik vind hem ook niet heel mooi maar in de tussentijd wil ik graag de terugtrap wel kunnen gebruiken.
Ook is het lichtkapje gescheurd ( 4kante koplamp ) aangezien ik toch een nieuwe wil bestellen is het ook mogelijk om een ronde koplamp te nemen !? ( persoonlijk toch iets mooier )
En zie je af en toe wel eens een solex met een blik solexine Bijna altijd bij het voorwiel gemonteerd. Ik zou hem echter graag naast me bagage drager hebben hangen. Zijn dit aparte beugels? Of word dit met de hand gemaakt/ verbouwd !?
wat heeft de verkoper je verteld ? qua gebruiksaanwijzing en zo
terugtrap rem kan goed werken een ander wiel erin zetten vergt nogal wat om te verbouwen oa een extra remhandvat aan het stuur. Ronde koplampen, ja kun je er zo tussen steken als je de komplete set te pakken krijgt. benzine blik, ja de drager is ook pas te maken aan de bagedrager en zijn stang naar beneden echter veelal plaats men hiervoor solex "fiets" tassen en dan is de plek bezet
Dat er een overmaatse zuiger in is gezet. En verder vrij weinig.
Dat klopt ook wel want ik heb voldoende compressie (weerstand).
Ik heb zelf zoon vermoede dat de sproeier te klein is —> als ik door blijf trappen veranderd het toerental wel... maar zakt hij weer terug als ik stop met trappen ( hij rijd dan wel denk ik 15 km per uur )
Dat er een overmaatse zuiger in is gezet. En verder vrij weinig.soms zetten ze er een verkeerde zuiger in die te lang is , dan gaat de inlaat maar 1/2 open dan krijg je een solex die niet vooruit te branden is, als dat zo is kan er zeker 5 mm van de onderkant af
Dat klopt ook wel want ik heb voldoende compressie (weerstand).
Ik heb zelf zoon vermoede dat de sproeier te klein is —> als ik door blijf trappen veranderd het toerental wel... maar zakt hij weer terug als ik stop met trappen ( hij rijd dan wel denk ik 15 km per uur )
Als je gashendel je choke bedient moet er aan geknoeit zijn en moet je dat kunnen zien. De "choke" is het schuifje wat tegen het luchtfilter huis omhoog steekt. Bij het starten geheel naar links duwen, daarna langzaam aan naar rechts bewegen totdat je merkt dat de motor mooi loopt.
Ik ben erg benieuwd naar een foto van de carburateur. Wanneer je de remhendel recht inknijpt zal de gasgever/nemer waarschijnlijk ook gaan bewegen.
Als je gashendel je choke bedient moet er aan geknoeit zijn en moet je dat kunnen zien. De "choke" is het schuifje wat tegen het luchtfilter huis omhoog steekt. Bij het starten geheel naar rechts duwen, daarna langzaam aan naar links bewegen totdat je merkt dat de motor mooi loopt. Even een puntje op de i, bij starten naar links en als de motor loopt naar rechts in een stand waarop de motor het beste loopt, staat ook in text op het filter
Ik ben erg benieuwd naar een foto van de carburateur. Wanneer je de remhendel recht inknijpt zal de gasgever/nemer waarschijnlijk ook gaan bewegen.
Als je gashendel je choke bedient moet er aan geknoeit zijn en moet je dat kunnen zien. De "choke" is het schuifje wat tegen het luchtfilter huis omhoog steekt. Bij het starten geheel naar Links duwen, daarna langzaam aan naar rechts bewegen totdat je merkt dat de motor mooi loopt. Even een puntje op de i, bij starten naar links en als de motor loopt naar rechts in een stand waarop de motor het beste loopt, staat ook in text op het filter
Ik ben erg benieuwd naar een foto van de carburateur. Wanneer je de remhendel recht inknijpt zal de gasgever/nemer waarschijnlijk ook gaan bewegen.
Oei type voud, links moet rechts zijn en recht.. :-)
Hier een foto van mijn carburateur zoals die op de 2200 motor zat. Het opstekende gedeelte is dus de "choke" de stand zoals hij nu staat is wanneer hij koud is. Daarna gaat die schruif bij mij naar het midden. De "boemerang" zorgt voor het gasnemen /geven. De kabel gaat naar de gashendel en loopt verder ook nog naar de voorrem. Die van jouw heeft een velg rem voor en een terugtraprem achter, aangezien je maar 1 remhendel hebt.
Hier een foto van mijn carburateur zoals die op de 2200 motor zat. Het opstekende gedeelte is dus de "choke" de stand zoals hij nu staat is wanneer hij koud is. Daarna gaat die schruif bij mij naar het midden. De "boemerang" zorgt voor het gasnemen /geven. De kabel gaat naar de gashendel en loopt verder ook nog naar de voorrem. Die van jouw heeft een velg rem voor en een terugtraprem achter, aangezien je maar 1 remhendel hebt.
aan de foto te zien staat het gas goed, "vol" gas bij niets doen, dus nergens aan komen dan hoort hij het snelst te lopen , "Vol' gas dan zit dat plastic nokje in de grote uitsparing van de "banaan"
Even een reactie van de kenners afwachten. Het lijkt een 3800 motor met een carburateur van een OTO.
slecht te zien of er meer aan de carburateur veranderd is. is de gasgever aan de carburateur nog origineel dan trekt het veertje, dat je nog net ziet zitten, hem in de stand "constant open" vooral dus nergens aan zitten als je gaat rijden . dan is het gashandvat bedoeld om hem langzamer te laten lopen