Vanmiddag weer een ritje gemaakt. solex rijdt goed (40+) Alleen bij het wegrijden , ook met een koude moter, komt hij langzaam op gang. Hij moet het "heel ver van onderen" halen. Je zou denken hij komt lucht tekort .Gas reageert dus niet meteen. Onbelast met de moter "in de haak" reageert het gas direct Zonder luchtfilter gereden, geen verschil Als je onder het rijden terug zakt naar bv 20 km en geeft dan weer gas dan trekt hij wel redelijk goed door Geen lekkage, div sproeiers gebruikt, nieuwe uitlaat. Retour benzine is goed. Geen luchtbellen. Ontsteking staat 2 mm voor de streep.
Vanmiddag weer een ritje gemaakt. solex rijdt goed (40+) Alleen bij het wegrijden , ook met een koude moter, komt hij langzaam op gang. Hij moet het "heel ver van onderen" halen. Je zou denken hij komt lucht tekort .Gas reageert dus niet meteen. Onbelast met de moter "in de haak" reageert het gas direct Zonder luchtfilter gereden, geen verschil Als je onder het rijden terug zakt naar bv 20 km en geeft dan weer gas dan trekt hij wel redelijk goed door Geen lekkage, div sproeiers gebruikt, nieuwe uitlaat. Retour benzine is goed. Geen luchtbellen. Ontsteking staat 2 mm voor de streep.
Het lijkt wel of er weinig slip op de koppeling zit bij lage toeren, koppeling grijpt te vroeg aan en bij lage toeren heeft de motor niet veel kracht.
Ja dat was ik vergeten erbij te zetten Ronald. Daar had ik ook al aan gedacht Er zit een Tomos ? koppeling in met zo`n lange veer rondom
Veer inkorten is een mogelijkheid, ik heb zelf ooit wel eens dat type koppeling gebruikt maar die werkte goed (genoeg) dus de veer inkorten was niet nodig. Als ik het goed heb is het begin van de veer wat dunner gewikkeld en zit het eind van de veer er,net als schroefdraad, op gedraaid.
Hoi Trommel. Weet je zeker dat de compressie goed is. Hij is tam. Nieuwe veren?
Compressie kan ik niet meten Alfons. en nee geen nieuwe veren. Wanneer ik de motor met de motorligter iets ligt met het wegrijden is er bijna geen verschil. Het is niet heeeel dramatisch maar iets klopt er niet. Het is nu te mooi weer om te gaan sleutelen, dus later...
Vanmiddag weer een ritje gemaakt. solex rijdt goed (40+) Alleen bij het wegrijden , ook met een koude moter, komt hij langzaam op gang. Hij moet het "heel ver van onderen" halen. Je zou denken hij komt lucht tekort .Gas reageert dus niet meteen. Onbelast met de moter "in de haak" reageert het gas direct Zonder luchtfilter gereden, geen verschil Als je onder het rijden terug zakt naar bv 20 km en geeft dan weer gas dan trekt hij wel redelijk goed door Geen lekkage, div sproeiers gebruikt, nieuwe uitlaat. Retour benzine is goed. Geen luchtbellen. Ontsteking staat 2 mm voor de streep.
Grappig, zo'n sticker heb ik ook op mijn vliegwielkap van mijn Ami zitten, een verkoper uit Enschede aan de Javastraat, of niet ?
Vanmiddag weer een ritje gemaakt. solex rijdt goed (40+) Alleen bij het wegrijden , ook met een koude moter, komt hij langzaam op gang. Hij moet het "heel ver van onderen" halen. Je zou denken hij komt lucht tekort .Gas reageert dus niet meteen. Onbelast met de moter "in de haak" reageert het gas direct Zonder luchtfilter gereden, geen verschil Als je onder het rijden terug zakt naar bv 20 km en geeft dan weer gas dan trekt hij wel redelijk goed door Geen lekkage, div sproeiers gebruikt, nieuwe uitlaat. Retour benzine is goed. Geen luchtbellen. Ontsteking staat 2 mm voor de streep.
Niks mis mee maar ik hoor klop geluiden bij laag toerental, zou me niks verbazen als je carter gescheurd is en het krukaslager er los in zit.......en als dat zo zou zijn is doorrijden misschien niet zo verstandig.
Niks mis mee maar ik hoor klop geluiden bij laag toerental, zou me niks verbazen als je carter gescheurd is en het krukaslager er los in zit.......en als dat zo zou zijn is doorrijden misschien niet zo verstandig.
Daar wil nog even niet aan denken Roelof....hoewel
Trommel. Binnen 45 minutjes ligt het blokje toch helemaal uit elkaar. Wat Roelof zegt. Door rijden misschien niet echt goed. Ik zou toch de zuiger en veren eens goed bekijken.
Trommel. Binnen 45 minutjes ligt het blokje toch helemaal uit elkaar. Wat Roelof zegt. Door rijden misschien niet echt goed. Ik zou toch de zuiger en veren eens goed bekijken.
Cilinder is gehoond en een nieuwe zuiger ( gekieteld)
heb eens naar het verhaal van de link gekeken en de manier van krukas vasthouden is heel erg "AU" alle kracht komt op de rollen van het bigend lager die drukken platte deukjes in de loopvlakken
Als het weer een beetje minder wordt zal ik het blokje demonteren en kijken of er iets met het carter aan de hand is. Langs de rol is het een klein beetje zweterig.... Koppelingsveer inkorten, tja hoeveel inkorten dan.. overigens heeft de koppeling het altijd goed gedaan. De solex rijdt op zich perfect/super, dan maar ff een beetje meetrappen met het wegrijden
Ja je weet het he. Een beetje lekkage en de solec krijgt het moeilijk. Ook bij die decompressieklep he. Ook zoiets. Maar die zal je niet hebben. Ik wacht effe het verhaal af. Succes met het onderzoek
Wat ik eigenlijk al had gedacht maar niet gehoopt, Carter is gescheurd op de bekende plaats bij het krukas lager ...sh*t En met het verwijderen van de (tomos) koppeling met 2 kleine schroevendraaiertjes uit het blokje schiet de veer los.. Koppeling Is weer goed nu. Mooi gereinigd Plan de campagne maken nu .
Je kan een 2de hands motor zoeken en dan hopen dat die goed is. Ik zal gaan voor een andere optie nl goede spullen zoeken en opbouwen opnieuw (laten) opbouwen.
Je kan een 2de hands motor zoeken en dan hopen dat die goed is. Ik zal gaan voor een andere optie nl goede spullen zoeken en opbouwen opnieuw (laten) opbouwen.
2e hands motor wordt het sowieso niet, goede spullen zoeken is altijd mijn voorkeur.
Wat ik eigenlijk al had gedacht maar niet gehoopt, Carter is gescheurd op de bekende plaats bij het krukas lager ...sh*t En met het verwijderen van de (tomos) koppeling met 2 kleine schroevendraaiertjes uit het blokje schiet de veer los.. Plan de campagne maken nu .
Dat geluid wat een gescheurd carter/los lager maakt haal je uit duizenden.
Wat ik eigenlijk al had gedacht maar niet gehoopt, Carter is gescheurd op de bekende plaats bij het krukas lager ...sh*t En met het verwijderen van de (tomos) koppeling met 2 kleine schroevendraaiertjes uit het blokje schiet de veer los.. Plan de campagne maken nu .
Dat geluid wat een gescheurd carter/los lager maakt haal je uit duizenden.
Knap hoor Roelof. Misschien als ik een goed en slecht blokje naast elkaar hoor lopen....
Wat ik eigenlijk al had gedacht maar niet gehoopt, Carter is gescheurd op de bekende plaats bij het krukas lager ...sh*t En met het verwijderen van de (tomos) koppeling met 2 kleine schroevendraaiertjes uit het blokje schiet de veer los.. Plan de campagne maken nu .
Dat geluid wat een gescheurd carter/los lager maakt haal je uit duizenden.
Knap hoor Roelof. Misschien als ik een goed en slecht blokje naast elkaar hoor lopen....
Voor jou klinkt alles als muziek in de oren?...grapje!
Wat ik eigenlijk al had gedacht maar niet gehoopt, Carter is gescheurd op de bekende plaats bij het krukas lager ...sh*t En met het verwijderen van de (tomos) koppeling met 2 kleine schroevendraaiertjes uit het blokje schiet de veer los.. Plan de campagne maken nu .
Dat geluid wat een gescheurd carter/los lager maakt haal je uit duizenden.
Knap hoor Roelof. Misschien als ik een goed en slecht blokje naast elkaar hoor lopen....
Voor jou klinkt alles als muziek in de oren?...grapje!
Zo, vandaag 25 km gereden met een nieuw CNC carter. Ging perfect. Nagenoeg GEEN problemen gehad met het monteren. In mijn geval was het gewoon 1 op 1 ,Plug en Play . Vliegwiel staat nu iets meer naar de spoelenplaat, was bang de vonk over zou slaan. Maar dit is gelukkig niet. Wel blijkt na montage dat het , nieuwe, neusje te ver naar beneden staat. Motortje nog een keer eraf en veranderen De originele pompbodem( met opstaand nokje/ rondje) van het pompje staat iets krom , past niet goed op het carter. Al met al blij met het carter.
Pompbodem van een 3800 gebruiken en liefst origineel, om helemaal zeker te zijn van mooie afdichting voor en achter een membraam zetten met die aan de carterkant natuurlijk een 12mm gat er in.
Pompbodem van een 3800 gebruiken en liefst origineel, om helemaal zeker te zijn van mooie afdichting voor en achter een membraam zetten met die aan de carterkant natuurlijk een 12mm gat er in.
ik bewerk de CNC carters die bij Ad vandaan komen om het neusje pas te maken, de CNC toog zijn twee overlappende aparte togen met als resultaat iets dat van boven plat blijkt. Ik maak de toog rond en kan dan pas eindelijk het boutgat gebruiken om de neus vast te zetten . weet niet hoe dat bij de carters van Marcel gaat.
ik bewerk de CNC carters die bij Ad vandaan komen om het neusje pas te maken, de CNC toog zijn twee overlappende aparte togen met als resultaat iets dat van boven plat blijkt. Ik maak de toog rond en kan dan pas eindelijk het boutgat gebruiken om de neus vast te zetten . weet niet hoe dat bij de carters van Marcel gaat.
Dat heb je snel gedaan Ad Super dat je weer kan rijden met dit goede weer, al had ik gehoord dat het weer hard geregend heeft vanmiddag bij jullie.
Ja maandag carter bij Ad opgehaald. Hier viel het met bakken uit de hemel.. Met de paraplu de kleinkindere verwelkomen op de laatste dag van de wandel 4- daagse. Die vonden het prachtig om in de regen te lopen haha