helemaal mee eens, met dat wijder zetten van het perspectief op het leven, er is mer dan voetbal. Heb je gezien hoe ze erop trainen om precies die 5 noppen in een enkel te zetten, erg knap hoor ! en dat in vliegende vaart. er zou meer cameratoezicht en straffen via de camera uitgedeeld moeten worden, nog even en dat heb je qua arbitrage meer spelers op het veld dan dat er voetballen
He He eindelijk loopt mijn project, na een paar weken dinsdag en woensdag vrij genomen te hebben is het toch gelukt om voldoende bouten en moeren "special" te maken om het project in elkaar te steken. valt niet mee en valt niet tegen. als je kijkt hoeveel uur er in het project is gaan zitten gaat hij heel erg langszaam in Km/Hr (uren geinvesteerd ) waarschijnlijk de langszaanste van het peloton. Toen het droog was stonde er ineens een hele klap wind dus dat arme ding met alles vers gelijk buffelen tegen de wind in, omdat ik een ATC gemonteerd heb kwam dat eigenlijk wel goed uit hoe meer wind hoe meer drukvulling. meteen 45 km/hr ( nu wel qua snelheid). Met de wind mee valt de drukvulling weg dan loopt hij ca 46 controle van de bougie: leuk kleurtje ( oh ja over afvlakken kop: ik heb een extreme compressie , die zundapp verbrandingskammer als men het goed onthouden heeft toch ?)
omdat mijn eigen project nu "klaar "is ( er is nog zat te verbeteren) meteen doorgegaan aan het project voor een ander, een draaiend CNC blok dat al gesloopt was weer in orde maken. wat daar al niet mis mee is als je dat weer terug in elkaar zet, alleen al anderhalve dag bezig met de onderbouw ( ja ik had afgelopen woensdag ook weer vrij), eerst dinsdagmiddag en avond en daarna woensdag van 8 tot savonds tien alleen maar terug in elkaar steken , (gedemonteerd was hij al eerder)
even een foto van beide solexen, links de snelle boodschappen solex rechts de testmachine om het 24 uurs blok te testen, voldoet aan het reglement regel: 39
Ohja, je had al een keer foto's laten zien van dat CNC blokje. Totaal verkeerd gebouwd toch?
ATC: actieve tegenwind Compensatie: te vergelijken met de aibox op racers, toen die daar mee begonnen wonnen ze ook ineens aanzienlijk meer PK's maar je moet wel zorgen dat alle delen van de carburateur dezelfde druk zien als er 1 deel niet mee doet blaas je daar de lucht weer uit en vaak zijn dat gaten waar juist lucht in moet en dan is je hele carburatie om zeep
Ohja, je had al een keer foto's laten zien van dat CNC blokje. Totaal verkeerd gebouwd toch?
CNC blokje zit inmiddels weer in elkaar . liep met volle krukas en 8 mm even goed maar ca 34 km. veel kilometers gingen verloren in het blok aandruk systeem dat de motor veel te heftig in de band drukte, vanwege dit systeem waren er dan ook geen frictie platen nodig. deze inmiddels aangebracht en ook een begrenzer gemonteerd die voorkomt dat het blok te diep in de band gaat. loopt inmiddels veel harder en dan nu zonder volle krukas en met maar een 6.5 er is inmiddels wel weer een andere tegenslag: de decompressie klep is op zijn "solex" gemaakt en zit eccentrisch in zijn boring , de afdichtrand is aan 1 kant dan ook bijna nul, als hij heet is en je zet hem met de deco uit start hij niet meer, moet dus ook weer anders. mogelijk dat anderen die niet aan hun snelheid komen ook last hebben van de solex kwalitei op decompressie klep gebied
heb je het blok voor elkaar blijkt er aan het rijwielgedeelte ook nog al wat te mankeren oa aanlopende achter rem, 1 keer remmen blijft hij iets vasthangen, kost ook Km,s terugtrek spaak met veer aan gemaakt, bleek ook de kabel klem achterste voren aan het frame te zitten je kon de kabel er zo inhaken ( en dus haakte hij zichzelf er ook uit) ook dat is in de goede orde gemonteerd. bleek ook de voorrem volkomen fout in elkaar te zitten en met die chinesche veren, moet je met 2 handen de hevel in knijpen en die veren zijn zo strak dat de centreerlip van het afdekplaat er niet tussen een winding komt, 2 veren vervangen door 1 ruimere, ook hier loopt het weer soepel, met 1 hand te bedienen en weer zelfcentrerend (voorrem ca 4 uur werk om alles recht te buigen en goed terug te zetten )
Komen die motorveren nu niet tegen die moeren aan?
om te beginnen zitten er geen moeren maar een plaatje met twee draadgaten op de hartafstand van de boutjes, hoef je niet met een sleuteltje erachter te pielen en inderdaad met de veren in de weg. deze solex echter heeft een beest van een gasveer van zijn balhoofd naar de motorlift hevel en heeft dus helemaal geen veren. om de druk een beetje te temmen deze blokkeer plaat want anders word de rol tot ongeveer de velg in de band gedrukt. voordeel is wel dat er nu steeds iets de motorlift hevel vasthoud wat de trillingen van links naar rechte tegen gaat , reken maar dat je bij de 24 uurs race wat hendels op kan rapen tijdens de race want met een originele krukas heb je nogal wat dwarse trillingen boven de 45
Ik denk dat door het nieuwe regelement het toch wel gevaarlijk kan gaan worden. De langzaamste rijden 25 km/h op een oud brik en de snelsten rijden 50+ Hierbij komt nog dat de fanatiekste (snelle) rijders niet altijd het meest sociaal zijn naar de langzamere rijders.
Het verschil tussen de langzaamste en de snelsten wordt hiermee toch gevaarlijk groot. Ik hoop dat het vooral nog leuk blijft, daar gata het toch om.
natuurlijk kunnen de snellere rijders ook af en toe 5 sec geduld opbrengen om dan iem. in te halen, maar de langzamere onder ons mogen natuurlijk ook af en toe omkijken of er iem. aankomt en daar op reageren
Gelijk heb je; t moet leuk blijven !! ,maar t is ook n race en racen gaat er nu eenmaal om wie de snelste is over de hele rit. Dus in feite: organisatie ,laat die rijdende chicanes rekening houden met de vlugge jongens(en meiden) in plaats van popie jopie over t parkoers te zwabberen.
Vorig jaar is een van onze coureurs gevallen met z'n ribben op de opstaande klinkerrand langs t gras bij t ingaan van de kroeg, dankzij n zwabberactie van zo'n circusattractie die er rondtufte. Gevolgen kun je wel raden.
Vorig jaar is een van onze coureurs gevallen met z'n ribben op de opstaande klinkerrand langs t gras bij t ingaan van de kroeg, dankzij n zwabberactie van zo'n circusattractie die er rondtufte. Gevolgen kun je wel raden.
Ja ik heb ook wat tegen die ludieke dingen, als dat de stabiliteit ernstig aantast vind ik niet dat ze door de veligheidskeuring moeten komen. In mijn insteek is Keuren vooraf altijd voor de veligheid en niet zozeer om te kijken of voldaan wordt aan het reglement, dat laatste kan altijd achteraf nog als er twijfels zijn over de gang van het apparaat.
Maar vooraf minimaal: kwaliteit van het frame met aanhangsels. Bouten mogen nooit meer dan 1.5 gang uit een moer steken, spaken vast, stuur vast,handvaten vast wiellagers goed,balhoofd goed, geen scheuren of zwakke plekkn in framedelen geen uitstekende scherpe delen Glas afgeplakt met tape om splinters te voorkomen. trappers of voetsteppen met rubber of doppen omkleed ( geen open betonijzer of iets dergelijks dus) aanhangende delen geen scherpe kanten. voldoende stuuruitslag om ontwijk manouevres te maken. geen afgezaagde spatborden ( scherpe randen) geen benzine lek. noodstop ( electrisch of decompressie ) degelijke zitplaats
Dus het is bijna hetzelfde als op het fietspad. De snelle tegen de langzamen. Maak gewoon een bel of een of ander geluids-ding opde solex. Dan horen ze je aankomen.
de bedoeling van het reglement is/was dat ze allemaal even snel zouden gaan dankszij die 6.5 mm eis . Er zijn er zat die meer of minder pech hebben en toch uit willen rijden, dat is de 24 uurs mentaliteit al moeten ze trappend en op hun tandvlees aan komen en dan schep je al gauw de nodige verschillen en ook mate van attentie. Het is net als met skieen, degene die van achteren komt is de aangewezen persoon om uit te maken hoe en waar er ingehaald word ECHTER: voor de langszamere>> blijf op je lijn dan is in te schatten waar je heen gaat zo gaat dat in de racerij ook
Tja, het zou in theorie makkelijk op een parcour samen moeten kunnne rijden als iedereen rekening houd met elkaar.
Aangezien de langzamere niet de hele rit achterstevoren op hun solex kunnen gaan zitten om te kijken of er een snellere aan komt is dus degene die van achter komt degene die een geluidsignaal moet geven zodat de langzame weet dat er iemand passeert.
Als die snellere echter op het laatste moment bellen en dan verwachten dat je binnen een seconde in het niets verdwijnt kunnen ze toch echt de pot op. Vorig jaar regelmatig meegemaakt dat snellere rijder een duwtje of een vinke vloek nodig vonden naar de langzamere rijders. -> lekker sportief
Wat mij betreft mogen ze die per direct uit de race trappen of kunnen ze in de volgende ronde wat extra hinder verwachten.
En de bedoeling van het nieuw reglement is dat we weer een echte race hebben, en niet die max van 40. Hoe hard of langzaam we ook gaan.
Die leuke club gasten daar hebben er veel werk mee om dat elk jaar weer te organiseren, en zover ik weet zitten daar geen juristen bij, dus probeer het reglement ook zo toe te passen, we snappen hopelijk allemaal wat de bedoeling is.
Uiteraard is een spiegel een goed idee, maar tot welke snelheid is deze trillingvrij en kun je dan nog wat zien ?
Maar dat laat in feite niet onverlet dat degene die wenst in te gaan halen verantwoordelijk is voor de inhaalactie en degenen die ingehaald word is het beste af door te doen wat hij gewoon was te doen en niet onverwacht rare uitwijkpogingen gaan verzinnen dat zie je als inhalende niet aankomen , Vooral met mijn Minibike racerij veel ervaring met verzinnen hoe iemand in te halen en dat kan wel een paar rondjes kosten waarbij je dan steeds analyseert waar en hoe iemand de bocht door gaat en waar en hoe deze dan te verschalken, een rondje duurt normaliter tussen de 30 seconden en een goede minuut dus binnen nu en EFFE krijg je wel een idee.
En nog n klein detail; als je goed zicht wilt hebben met een spiegel, dan moet je ze breed plaatsen en dan wordt ie breder dan de max. 63cm die is toegestaan.
En nog n klein detail; als je goed zicht wilt hebben met een spiegel, dan moet je ze breed plaatsen en dan wordt ie breder dan de max. 63cm die is toegestaan.
En nog n klein detail; als je goed zicht wilt hebben met een spiegel, dan moet je ze breed plaatsen en dan wordt ie breder dan de max. 63cm die is toegestaan.
Spiegeltje op je helm, hebben wielrenners ook.
He, dat heb ik nog nooit gezien. Wel een goede plaats en het rilt ook minder denk ik zo.
En nog n klein detail; als je goed zicht wilt hebben met een spiegel, dan moet je ze breed plaatsen en dan wordt ie breder dan de max. 63cm die is toegestaan.
Ik heb op mijn ouwe Harley een aphanger stuur met het spiegeltje onder het stuur. Kijk ik onder mijn oksel door naar achter, wordt de boel niet te breed ;-)
Ik ga gewoon n fietsbel monteren, hoeven onze coureurs niet meer te roepen en ons LED lampje heeft n heeeeeeeel irritante knipperstand, die valt ook goed op. Verder is t gewoon goed uitkijken en zoals Joan al zei; ieder gewoon z'n lijn blijven houden net als op elk ander circuit en de snelle jongens zijn toch snel genoeg om de slakken in te halen op n geschikt punt.
wie tekent hier even precies het circuit in, kun je vast je inhaalpunten aantekenen . dat paadje met betonpalen tussen de akkers door dat vind/vond ik een vies punt juist vanwege die palen.
Dat is pas rot werk , ik heb dat ook heel even gedaan . Oude werkgeve ging andere tak van werk doen , tenten verhuren. Daar was ik snel van genezen , tjonge tjonge . Lange dagen , en helemaal gesloopt . In zo'n tent kwmen dan ook nog eens demontable paardenboxen in te staan . Nee zo naar de foto's kijken gaat me beter af
Dat is pas rot werk , ik heb dat ook heel even gedaan . Oude werkgeve ging andere tak van werk doen , tenten verhuren. Daar was ik snel van genezen , tjonge tjonge . Lange dagen , en helemaal gesloopt . In zo'n tent kwmen dan ook nog eens demontable paardenboxen in te staan . Nee zo naar de foto's kijken gaat me beter af
Dat is pas rot werk , ik heb dat ook heel even gedaan . Oude werkgeve ging andere tak van werk doen , tenten verhuren. Daar was ik snel van genezen , tjonge tjonge . Lange dagen , en helemaal gesloopt . In zo'n tent kwmen dan ook nog eens demontable paardenboxen in te staan . Nee zo naar de foto's kijken gaat me beter af
Zie dat het onderste stukje is weggevallen maar gewoon de weg volgen tot het zandpad. En dan het zandpad in.
inderdaad mooi gedaan, ik probeerde hetzelfde met mijn solex testcircuit in de polder van Hoogland maar kom niet verder dan dat een rood veld gevuld word, het circuit is net buiten omheen dit rode veld dus.
Gelukkig hebben Stieren geen voorkeur voor kleuren (is getest)anders zouden ze allemaal naar dat rode vlak toe rennen. Rij jij daar net, druk op de weg, allemaal rood/zwart bont en witte stieren .................
Henky bedankt, dat "knipsel" van jou is inderdaad precies dat test circuit zonder grote rode vlek nooit opgelet dat dat rondje meer is dan 10 kilometer, snap ik dat de tank leeg is na 5 (3?) rondjes.
Henky bedankt, dat "knipsel" van jou is inderdaad precies dat test circuit zonder grote rode vlek nooit opgelet dat dat rondje meer is dan 10 kilometer, snap ik dat de tank leeg is na 5 (3?) rondjes.
Henky bedankt, dat "knipsel" van jou is inderdaad precies dat test circuit zonder grote rode vlek nooit opgelet dat dat rondje meer is dan 10 kilometer, snap ik dat de tank leeg is na 5 (3?) rondjes.
5 rondjes moet lukken, met de peilstok erbij is er nog voor 3 rondjes over. Toch ruim 50 km op een tankje, niet verkeerd.
Tof dat jullie ook meedoen John. En Conny ook geweldig. Ook alle anderen, succes en weet zeker dat het weer een succes wordt, net als vorig jaar. Taaie race dus volhouden he.
van 1 van de deelnemers die inmiddels goedgekeurd is hoorde ik dat er ook al afkeuringen zijn, met de endoscoop gevonden inwendige constructie die kennelijk niet toegestaan is , semi volle krukas.
We hebben laatst hier een discussie gehad over de trillingen en daar is het woord "zwerfkeien" bij gevallen. dat heb ik toen uitgelegd maar alleen 1 "zwerfkei" belicht namelijk het big-end dat aan 1 zijkant hangt en daar doet van: "ik ben er wel en ik ben er niet" ( positie in de rondte dwars gezien) nou het contra gewicht is die andere zwerfkei die hangt ook naast de krukwang maar aan de andere kant dus bij ronddraaien wordt er feitelijk een dwarskracht "8tje" geintroduceerd. bij mijn krukas is dus ook het zijhangende stuk van het contragewicht verdwenen en hangt de kruksa ca een 1/2 cm vrij van het carter blijkt in "drag" de schelen (wrjving tussen 2 vlakken vlak langs elkaar heen) kijken wat ze daar van zeggen wordt de krukas daar dus veel dunner dan het reglement om aan het reglement te voldoen heb ik dan maar aan de andere kant een plaat opgelast in de vorm van de krukas zit ik weer aan de dikte , omdat dat weer teveel bijdraagt aan het gewicht is de krukas in diameter behoorlijk ingekort, je moet dus echt zoeken om te zien of er nog wel ergens een krukas in het carter zit.( qua totaal gewicht nu ook minder dan standaard dus ook minder volume) wel nagenoeg trillingvrij en trillingen kost echt PK's want dat vreet aan je lagers en een trilling is een vorm van energie dat wel opgewekt wordt maar niet doorgegeven aan je rol en ook een extra nadeel, na verloop van tijd vallen je onderdelen eraf
Zo tussen Zaterdagmiddag 4 uur en Zondagmiddag 4uur .
Zondag middag is het spannendst, zo een uurtje of twee voor de Finish. Met een beetje geluk zijn er dan 2 of 3 teams die dicht bij elkaar staan in het klassement.
Zo tussen Zaterdagmiddag 4 uur en Zondagmiddag 4uur .
Zondag middag is het spannendst, zo een uurtje of twee voor de Finish. Met een beetje geluk zijn er dan 2 of 3 teams die dicht bij elkaar staan in het klassement.
Door omstandigheden heb ik nog enkele kaartjes uit de voorverkoop voor de zondag. Aan de kassa betaal je meer.