Origineel bericht van: FFAnders
Ik heb het even doorgekeken maar zie daar geen veranderingen met het vorig geplaatste reglement.

Wat bedoel je met het vorige geplaatste reglement ?
Inderdaad was het nieuwe reglement al een tijdje beschikbaar, het wijkt wel heel erg af van het 2013 reglement.
Heel specifiek gaat er nu op gelet worden hoe de solex zijn "voer" krijgt om de PK's te genereren.
6,5 mm en dat is het , geen 8 of 9, geen gaten in de cylinder, de zgn "turbo boost" gaten , geen holle kruktappen met roterende inlaat ( VAP principe) geen roterende inlaat ( Oa vespa principe) geen membramen op het carter, waar dan ook, niet de pomp vervangen door een "walbro" carburateur. Niet de carburateur van een Flash of een 6000 (8) geen andere slimme constructies, nee een 6.5 carburateur die ook 6.5 dient te zijn, en dan uiteraard nog de diverse types peprbus carburateur want je mag geen oudjes discrimineren toch ?

Verder geen volle krukas, dat levert dan geen extra carterdruk op die je weer kan vertalen naar wat grotere poorten die dan weer wat snelheid creeeren.
Het reglement houd geen rekening met peprbus krukassen, denk dat ze die constructie even zijn vergeten.


zie dan toch maar eens de 50 te halen, de meesten zullen op ca 35 blijven hangen.

Ik verwacht dat je met een 1956 DO voorzien van een peperbus krukas, uitlaat met potje boven en een 3800 carburateur het verst komt binnen dit reglement.
Overigens zijn er nog geen CNC carters voor DO blokken, maar met een verloop plaat voor carter naar spoelenplaat kom je wel een heel eind


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)