1 van de discussies op de beurs in het autotron: de uitlaat voor de 24 uurs race.
volgens zeggen is er een uitlaat gekocht als voorbeeld waar een 24 uurs uitlaat aan moet voldoen.
Dat is best een raar gegeven, want welke uitlaat koop je ?
twee jaar terug heb ik voor een team 2 solexen klaar gemaakt en daar schijnt ook iet aan de hand geweest te zijn. oa tankophanging ( is daar een regel voor dan ??) en de lengte was iets van een 1/2 cm tekort, maar ja dat was 2 jaar geleden, verder niets meer van gehoord.

Maar ja het schijnt weer terug te komen.
wat is wijsheid bij Solex, daar wisten ze zelf ook niet wat ze deden, ik aan het eind van mijn dag dus terug naar Ad van Heerbeek maar die had geen snelle uitlaten meer, waren in bestelling ( Ad stond voor mij vooraan in de route, Marcel van de Ven heeft ze nog wel dus daar snel twee gekocht voor onderzoek ( komt toch wel weer van pas)
zit bij deze al aardig wat verschil in. blijkt dat solex zelf standaard nog kortere heeft.
Kijk naar de fotos, wat is wijsheid.
Om te meten heb ik de ducktape methode toegepast, uitlaten schoon zodat de ducktape plakt en blijft plakken, buitenom geplakt zonder vouwen en dan via de diveres uitlaten en hoekjes uitknippen tot te kortste gekomen, en of dat echt de kortste is ?? als je wat fabrikage tolerantie neemt kan het nog wel kortere en verder weet ik niet of ik alle typen uitlaten op voorraad heb/had ( wel veel, niet alles) en dan nog meet je tot aan de plek van de kogel of ook het losse s ( loze) stk daarboven ? de snelle uitlaten hebben een heel stuk over dat er bij mij sowieso afgaat .

Attached Images
uitlaten-voorraad.jpg (100.94 KB, 111 downloads)
uitlaat-1-en-2-a.jpg (53.05 KB, 101 downloads)
ducktape-uitlaat-1a.jpg (40.59 KB, 109 downloads)
ducktape-uitlaat-2a.jpg (34.66 KB, 98 downloads)
kortste-uitlaat.jpg (54.32 KB, 104 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)