Dan zal ik ze wel te hard hebben dichtgeknepen, maar hoe je het ook wend of keert. Het is altijd weer een (nieuwe) ervaring die je weer rijker wordt. Met andere woorden je leert er ook weer van. En zoals belooft het verdere verloop:
Vliegwiel en spoelenpaat er af. Daarna nog een uurtje of anderhalf mijn beste poelietrekker vermaakt zodat de klauwen achter het lager pasten. Toen kwam de koppelingsmoer; die zat muur en muur vast. En precies zoals Joan al beschreef kwam deze na een uiterste krachtinspanning mijnerzijds met een doffe knal los. Tien minuutjes later had ik ook de rol en de oliekeerring er uit.
Van de keerring heb ik een foto gemaakt maar er is alleen niet goed te zien dat de olie/benzine ervan af drijven. Nu nog even een nachtje slapen en dan komen ook mijn keerringen binnen en kan ik de Solex weer in elkaar zetten, en hopeleijk zonder lekken. En natuurlijk volgt er nog een berichtje.
Tot ziens tot RUR

Attached Images
060920123400.jpg (176.09 KB, 754 downloads)

Mvg,

Luuk