die ringen vind je nooit terug bij demontage want die zijn kleiner dan standaard en vreten zich na eerste montage ( af fabriek) vast in het aluminium van de kop. heel vaak valt er eentje, tweetje, drietje of viertje er spontaan uit en dan komt de bout borst ( of als je gewone bouten hebt de onderleghulzen) direct op het aluminium dat je dan in elkaar drukt. dus ALTIJD controleren of die ringen er zitten en het zijn echt dingen van niks en een standaard M6^ring is buitenwerks te groot. meen zo uit mijn hoofd dat de buitenmaat 10.5 mm is . GEEN ring tussen veer en cilinderkop, de veer komt 1 koelrib hoger dan waar de bout komt . veertje om decompressie tuimelaar en duwstangetje te borgen ligt inderdaad boven de lichter en inderdaad IN de schroefgleuf van het steeltje om te borgen tegen wegdraaien ( is even een truukje om dat te monteren .... er zijn veel soorten kopbouten maar de bouten met de SW9 zeskant zouden niet door de motorlifter mogen vallen . in dat geval dient een M8 ring gemonteerd te worden tussen kopboutkop en lifter . de lifter dient wel zodanig hoog te blijven dat als hij in zijn nulstand staat de decoklep tuimelaar net niet indrukt . bij indrukken van de motorlifter ( als je de motor van de band haalt) dienen de veren zover ingedrukt te worden dat de motorlifter WEL de tuimelaar van de deco indrukt en daarmee de motor uitschakelt


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)