Dat klopt, er zijn 2 busjes aanwezig als verloop naar de 'soepele' buitenkabel.

Wat mij opvalt bij de 2 oudere motoren die ik nu heb, is dat er van de cilinderkop een stuk is afgebroken. Twee motoren met hetzelfde probleem. Aangezien de motorlifter ook aan die kant zit en er geen busjes gemonteerd zijn, maar veren, kan ik de oorzaak wel bedenken. Ga ik deze vervangen? Nee een voorkomend probleem hoort bij het type.
Cilinderkop verwijderd er daar kwam ik een mooie zuiger tegen, een echte kamzuiger voorzien van een C?!
Of de cilinderwand goed is, durf ik niet te zeggen. Ik heb daar (nog) geen verstand van.
Ik heb wel een andere motor van dit type gezien waarvan het gat in de cilinder ovaal was en speling had op de drijfstang.
Bij mijn motor heb ik dit niet gezien, dus hopelijk is alles goed (genoeg).
Ik ben nu rustig aan het demonteren en maak meteen een lijstje wat er vervangen moet worden.


solexliefhebbers.nl