er zijn heel veel verschillende zuigerveren in omloop, heb daar met Bobby al eens een boom over opgezet en experimenten mee gedaan oa voor de 24 uurs race want we waren niet tevreden over het slijtagepatroon van de cilinderwand.
Van de tijd dat ik als metallurg ( en in het afgeleide daarvan schade onderzoeker) bij een multinational werkte weet ik nog dat GG25 staat voor "GrauGuss" ofwel gietijzer en de 25 voor een bepaald soort lamellair gietijzer daar zitten dan platte vlakken koolstof in waarop het materiaal makkelijk breekt , betere zuigerveren zijn van nodulair gietijzer gemaakt daar zitten rondjes koolstof in het metaal dan initieert niet zo makkelijk breuk. Nou van de moderne zuigerveren, wie ze dan ook levert , denk ik niet dat ze in de categorie GG vallen want ik breek er steeds mijn nagels op en niet de zuigerveren. Om te antwoorden welk materiaal de zuigerveren van Ad zijn zou ik terug moeten naar het laboratorium waar ik microscopen X-ray en SEM tot mijn beschikking had om daar mogelijk iets van te kunnen zeggen. Je kunt het ook aan Ad vragen die de vraag dan weer door kan zetten naar zijn leverancier . en dan kun je nog verdere vragen aan jezelf stellen die bijdragen aan "wat is beter", welke omstandigheden, welke olie, hoeveel olie , staat van de cilinder, staat van de zuiger


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)