Inderdaad een heel netjes blok. de gaten voor de trekveren zien er ook hel netjes uit, je zou haast zeggen dat deze ergens op zolder in een ruilmotorkist is blijven liggen . bronzen lagers voel je al heel snel wat zijdelingse speling op, heb je ook al met de naald gelagerde drijfstangen. als de boel nog maar rond is en geen vreetsporen heeft blijft het met voldoende smering goed . Lijkt of de zuigerveren van FF anders niet gaan passen, heb net nog even gekeken naar mijn reserve cilinders en die zijn inderdaad ook 38, eentje met twee zuigerveren met schuine kant de andere inderdaad met een setje chrome ( recht) en gietijzer (schuin) ......Zuigerveren van 38 die ik nog heb zijn met een uitsparing denk dat deze uit een sachs komen . dit soort zuigerveren zou leertouwer waarschijnlijk nog nieuw kunnen leveren. een peperbus carter dat ik recent heb weten te scoren ( als mal voor een gietproject waar ik maar niet aan toe kom) heeft heel beroerde gaten voor de motor trekveren daaraan zie je dat hij gebruikt is wat mooi is bij jouw carter er zit ook het GR nummer in de code van de gieter dat heeft mijn carter niet

net nog even bij leertouwer gekeken en die heeft ze zelfs voor solex ( heeft onlangs de hele inhoud van het berinihuis in bussum opgekocht mogelijk dat het daar nog ergens lag ) https://www.leertouwer.com/nl/zuigerveerset-38-00-2-5a-38-5-solex/a36380?search=zuigerveer%2038 of deze https://www.leertouwer.com/nl/zuige...erbus-type/a36384?search=zuigerveer%2038

Attached Images
trekveergaten.jpg (119.2 KB, 214 downloads)
GR nummer.jpg (112.01 KB, 214 downloads)
schuine kant.jpg (91.51 KB, 215 downloads)
Last edited by Joan; 24/05/21 11:14 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)