wat nog niet genoemd is en wat ik wel goed terug zie op de foto's is het volgende: de nu geleverde blokjes zijn "ruk" niet zozeer de blokjes maar de dragers. de koppen van de boutjes zitten in een kamertjes dat een piramide is en niet een breed plat vlak. bij aandraaien van de moer werkt deze piramide als een wig en drukt het UUtje tot vuilnis en daarmee deformeert de hele rest mee, kijk maar eens naar de foto's hoe scheel de onderdelen zijn. de originele solex blokjes hadden een bout met vierkante kop en een vlak kamertje dan bleef bij aandraaien van de moer de rest van de onderdelen vlak en haaks. beter gebruiken van ATB fietsblokjes die aan de achterkant wel vlak zijn omdat het steeltje daar mee gevulcaniseert is met het remrubber, nadeel van fietsblokjes is dat ze at langer zijn en onder de voorvork vastlopen maar met goed stelwerk is dat zelfs nog een voordeel omdat de blokjes niet ver terug ( kunnen) veren . Ik heb laatst een paar van die 'moderne" solex remblokken helemaal aangepast maar feitelijk zonde van het werk je kunt sjoemelen door een onderleg ring M8 eerst op het draadsteelteje te leggemn om die piramide iets op te vangen MAAR het draadsteeltje is eigenlijk net niet lang genoeg daarvoor, komt je moer weer draad tekort ( andere moeren gebruiken want de meegeleverde moeren is ook niet alles )


ook zie ik op de foto's een bevestigingsmoer van het armpje met een ronde borst die NIET in het armpje valt, dit hoort wel, het armpje hoort OM die borst heen te vallen en de moer MOET afsteunen op het hoefijzer dus DOOR de arm heen vallen, dit hoort zowel bij de rem arm VOOR als ACHTER het hoefijzer zodat het hoefijzer stevig is opgesloten tussen de zijkanten van de twee moeren

Last edited by Joan; 13/09/21 10:51 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)