de OTO's hadden er in ieder geval een onmondig dikke veerring (spiraalveer-ring) tussen zitten om te voorkomen dat de moer die de hele bups ( koppeling/rolunit/vulbussen/stofkap bij carter) niet los zou lopen want de koppeling blijft zitten bij de gratie van de druk die de moer erop uitoefent, de open einden van de spiraalveer graven nogal in de moer en de plaat van de koppeling zeker bij losdraaien, bij de 3800 kom ik deze ring meestal niet tegen want twee moeren, busje,ring en plaat van de koppelingarmen bij elkaar opgeteld kost nogal wat lengte aan schroefdraad, is bij de 3800 wel langer dan bij een OTO krukas maar ook niet oneindig. Overigens zie ik op de film twee zaken die ik zelf niet doe, de achterste moer gaat sowieso nooit een sleutel op en de keerring is voorgemonteerd in het stof/vangkapje

Last edited by Joan; 24/08/21 11:58 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)