zo zie je maar weer aan die afdichtring hoe smal het vlakje is dat zijn werk moet doen . Je helpt hem dus door een lager te pakken met een zo breed mogelijke binnenring . drijfstangen met naaldlager worden veel gebruikt om deze solexen om te bouwen, dien je wel een ander zijdeksel te monteren met een veel smallere binnenrand want er moet ruimte gemaakt worden om het dikkere aluminium van de drijfstang rond te laten komen . Koop geen nieuw carterdeksel deze zijn van chineesche makelijk en passen alleen op chineesche carters, het pasvlak van beiden ligt iets lager zodat de cilinder iets lager op het carter staat met gevolg andere timing en compressie. zo een carter kun je niet zover optillen dat hij gelijk komt met een europees carter ook al zijn de boutgaten al 8 mm ( ook overdreven groot voor 6 mm boutjes ) het carter blijft toch haken. Ik heb veel blokken gezien waar WEL zo een carter op gezet is, gevolg cilinder staat er scheef op er blijft een tochtrandje open aan de cilindervoet. ik krijg ze wel op niveu maar dat is zoeken waar je metaal weg moet halen. Voor Antoine heb ik een carter uitgedraaid om hem pas te maken ( voor een puch drijfstang) ik heb daar een draaibank mal voor gemaakt in een grijs verleden ( ook om carters te bewerken voor membraaninlaten) en dat werkt perfect.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)