Originally Posted by marco24
beidde krukas lagers zijn vervangen het lager in het carter heb ik zo die mogelijk in het carter tegen die ring gezet . en met 2 klipjes vast gezet . en de krukas zit ook goed tegen het lager aan met een
metalen ring er tussen .
wat je wel ziet als de solex laag stationair loopt is dat je damp onder het spatboord ziet komen .geef je wat gas verdwijn dit waarschijnlijk beetje benzine damp .
tussen het lager en de rol zit nog een afstand bus moet dit ook afdichtte ?
ja die bus moet ook afdichten ( noemen ze een "labyrinth" afdichting) waar het vaak fout gaat bij deze carters is dat er inwendig een plugje dat in het carter hoort niet meer aanwezig is of goed afdicht, dan komen er achter dit plugje gaatjes vrij voor wat vroeger een smeer systeem was. echter dan kan je sleep ring wel goed zitten maar dan gaat het gas via een andere weg naar buiten ( dat smeersysteem) Angstig dat er damp onder je spatbord weg komt dt hoort alleen maar als je rijdt tijdens een regenbui


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)