Originally Posted by Joan
klopt, die luchtfilter bodems zijn "ruk" het gat dat je ziet komt veel voor en is een gietfout, let maar eens op je ziet allerhande te vroeg gestold materiaal daar bij elkaar komen, is de temperatuur en de persdruk niet op orde geweest en ingesloten lucht niet weg gewerkt.

de choke is geen choke maar een remlucht instel hevel, met weinig remlucht ( hendel naar links) geef je een choke effect want dan krijg je meer benzine aangezogen. tijdens rijden deze hevel inregelen. Dat hij naar achteren kan bewegen, dat was nodig omdat solex een "insteek" constructie heeft bedacht om het handvatje ( een platte plaat met U gleuf en omgezette punten) aan te kunnen haken aan het regeltonnetje waar platte kanten aan zitten waarover heen de U gestoken wordt onder veer belasting blijft de hevel dan zitten en zou ook iets zwaarder moeten lopen vanwege de veer zodat hij zijn ingestelde stand blijft behouden ( maar niet heus door de trillingen van het blok fietst hij vaak welke kant dan ook op daarmee de instelling naar de G-miezen) .
Dat warteltje is inderdaad een moer M6 maar als "handmoer" uitgevoerd, op de oude methode bleef de centrale kap met koplamp niet zitten om lostuimelen te voorkomen hebben ze maar ergens op een plek een handmoertje bedacht om de kap te borgen, moet je onderweg iets aan je licht frutten ( dat het ook vaak opgeeft) kan je nu zonder sleutels de kap los maken ( tenminste dat hebben ze zo bedacht, probeer het maar eens)

je ziet ook dat de kwaliteit van het plastic ( witte uitsteeksel uit carburateur) ook "ruk" is . Ook al het gebruikte staal ( spreek maar liever van ijzer) haalt de genormeerde europeesche treksterkte en stijfheid niet


Bedankt voor de informatie! Die remlucht hevel, is dit iets wat je alleen gebruikt tijdens de koude start of tijdens koud weer? Ik zou zelf namelijk niet op het oor kunnen horen of ik meer of minder brandstof nodig heb. En als tweede vraag, die gietfout met dat scheurtje, zal ik dat anders gewoon wat open maken? Dan haalt hij in ieder geval wat lucht via het filter, kan geen kwaad lijkt me, maar ik weet het niet zeker, anders kan ik het juist dicht maken (ook al zal dit weinig verschil maken denk ik)

De kwaliteit van de fiets is inderdaad middelmatig, maar het lijkt me toch ook leuk projectje om mee te beginnen! Ik ga in ieder geval kijken of ik reserve onderdelen kan halen zoals luchtfilters en bougies, lijkt me goed om die even te vervangen.