klopt, die luchtfilter bodems zijn "ruk" het gat dat je ziet komt veel voor en is een gietfout, let maar eens op je ziet allerhande te vroeg gestold materiaal daar bij elkaar komen, is de temperatuur en de persdruk niet op orde geweest en ingesloten lucht niet weg gewerkt.

de choke is geen choke maar een remlucht instel hevel, met weinig remlucht ( hendel naar links) geef je een choke effect want dan krijg je meer benzine aangezogen. tijdens rijden deze hevel inregelen. Dat hij naar achteren kan bewegen, dat was nodig omdat solex een "insteek" constructie heeft bedacht om het handvatje ( een platte plaat met U gleuf en omgezette punten) aan te kunnen haken aan het regeltonnetje waar platte kanten aan zitten waarover heen de U gestoken wordt onder veer belasting blijft de hevel dan zitten en zou ook iets zwaarder moeten lopen vanwege de veer zodat hij zijn ingestelde stand blijft behouden ( maar niet heus door de trillingen van het blok fietst hij vaak welke kant dan ook op daarmee de instelling naar de G-miezen) .
Dat warteltje is inderdaad een moer M6 maar als "handmoer" uitgevoerd, op de oude methode bleef de centrale kap met koplamp niet zitten om lostuimelen te voorkomen hebben ze maar ergens op een plek een handmoertje bedacht om de kap te borgen, moet je onderweg iets aan je licht frutten ( dat het ook vaak opgeeft) kan je nu zonder sleutels de kap los maken ( tenminste dat hebben ze zo bedacht, probeer het maar eens)

je ziet ook dat de kwaliteit van het plastic ( witte uitsteeksel uit carburateur) ook "ruk" is . Ook al het gebruikte staal ( spreek maar liever van ijzer) haalt de genormeerde europeesche treksterkte en stijfheid niet


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)