Originally Posted by Joan
ik heb al bestaande brommers moeten laten keuren omdat indertijd het kenteken niet aangevraagd was, de brommers gingen dan sowieso, ondanks dat er een typekeur nummer aanwezig was op de rollenbank om het afgegeven vermogen/ de snelheid te meten. Als dat niet binnen de grenzen valt heb je sowieso een probleem . Voor een "blauwe" was het bereiken van de 35 KM al een discussiepunt , maar gezien de gemonteerde onderdelen ( alles origineel en dat was duidelijk te zien aan de sporen) een kenteken gekregen.


Dat is op zich vreemd want feitelijk hebben ze een type goedkeuring en mogen ze dat aanhouden.

Het gaat in mijn geval dus anders, omdat het geen originele solex is, en men dus niet van de typekeur uitgaat zal ik de regels die nu gelden voor snorfietsen moeten volgen.
Dat zal o.a. inhouden dat ik rekeing moet houden met de juiste verlichting, kleur lichtbeeld, positie etc. etc. Dit geld b.v. ook voor de remmen maar zolang ik gebruik maak van reeds toegelaten systemen, b.v Shimano voor de remmen en een lamp van de een of andere snorfiets zal dat geen belemmeringen geven.

Een 'sloom' blok om te gebruiken bij de keuring is dus ook wel handig grin


Salut!
Mark