Origineel bericht van: solexnl
Origineel bericht van: Joan
als hij heel zwaar is zit er een afvoerbinnenwerk in.
meestal helpt het om hem net achter de las waar de bocht de pijp in gaat door te zagen ( aan de uitlaatkant NIET aan de pijpkant ca 1 cm verder dan de las) dan trek je de pijp eruit, zaagt de pijp die erin steekt eraf en last de boel er weer op , gas kan dan buitenom de insert weg komen en de uitlaat blijft toch "origineel"


Zou je me dit met een foto met pijl erop kunnen/willen verduidelijken JOAN ?
Voordat ik iets sloop zodat het niet meer t repareren is.

Ik heb nog wel DIT gevonden maar hier verschillen de meningen nogal over zal ik maar zeggen.

Han

wel zo ongeveer, maar dit system van bengrenzen kende ik nog niet, het type dat ik ken heeft gewoon een heel lange bocht die doorloopt in de pijp , eigenlijk net zo als solex. Door hem aan de demperkant net achter de las open te zagen maak je die pijp open , kan het door de pijp maar ook erlangs uitstromen, eigenlijk net als het advies bij solex om daar op de juiste plaats in de demper wat gaten door en door te boren om de doorstroming te bevorderen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)