Originally Posted By FFAnders
Originally Posted By RedFox
Het stukje tungsten op de laatste foto is inmiddels met "lichte hamerkracht" en wat JB Weld in het gaatje aangebracht Ronald.
Deze trilt er zeker en vast niet uit en zorgt ervoor dat het grotere stuk tungsten dus ook weer volledig ingesloten ligt.
De foto vertekent wel enigszins....aan deze kant alle vertrouwen in ieder geval dat ook dit weer goed gaat komen in Drunen smile
PS: Overigens is het inderdaad mogelijk om eventueel nog wat gewicht weg te halen bij de drijfstang zodra ik komende dagen na egaliseren alsnog het restbalans gewicht weet.
Dat weg te halen gewicht is een kwestie van rekenen in de omgekeerde volgorde als waar we vandaan kwamen.
Is eigenlijk zeker een tip om even in het achterhoofd te houden voor het geval een nog aan te brengen gewichtje in de krukwang op een te kritische plek zou moeten komen!

Ik heb geen idee hoe je dat berekent, hoeveel gewicht op welke plaats maar ik heb een as gebalanceerd met
behulp van kleine magneetjes met een gewicht van een/derde gram per stuk.
Deze plaats ik op de krukwang en kan dat verschuiven, vermeerderen/verminderen totdat ik de juiste plaats(=balans)
en het juiste gewicht heb gevonden.
Het enige rekenwerk is dan het tellen van de magneetjes X 0,3333.. gram.
Andersom kan ik op deze manier ook bepalen hoeveel gewicht er evt. van de krukas of zuiger weggehaald kan worden
en mocht het zijn dat er(stel dat..) er teveel is weggehaald dan kan je met boren je tegenwicht verminderen.


Ronald
als jou balanceerbank van ijzer is hebben de magneten daar dan geen invloed op.
wij doen het met een uitgebreid reken programma wat aangeeft waar het gewicht op hoeveel graden en radius moet komen.
dit programma rekent ook uit welke diameter we moeten boren en hoe diep het gat\gewicht moet worden.
groet
ANDRE


't is ginne logie!