Originally Posted By Jan
Kans is groot. Brandstof en trillingen zijn dodelijk.
Ik hoop dat ze beter spul hebben als ik destijds, want dat kwam na een tijdje los.
Voor wat betreft "het betere spul" hierbij even wat feedback.
De bij de krukas toegepaste Loctite 3479 is volgens de specificaties "excellent" bestand tegen benzines.
Tevens is het in te zetten in een temperatuurgebied van -20C tot 190C, dus ook dat is geen probleem in het Solex carter.
Voor wat betreft de verlijming van de diverse materialen hebben we primair gelet op een goede mechanische verbinding.
De tungsten "proppen" hadden een ietwat conische overmaat ten opzichte van de geboorde gaten en zijn er dus voor de helft ingetikt met een hamer en tevens zijn de gaten vooraf rondom met JB Weld ingesmeerd.
Ook JB Weld heeft eigenschappen die voldoen aan onze eisen.
De praktijk zal het uitwijzen, op grond van bovenstaande zie ik vooralsnog geen bomen op de weg en verwacht ik voldoende stabiliteit te hebben ingebracht in verband met de te verwachten trillingen.
Dat de krukas ook nog is gebalanceerd helpt eveneens mee aan een reductie van trillingen t.o.v. standaard krukas.
Wordt vervolgd met updates t.z.t.
Voor wie de gehele specs van de Loctite 3479 wil lezen: http://tds.henkel.com/tds5/docs/EA%203479-EN.PDF.
Hieronder 2 stukjes tekst die daar zijn uitgeknipt.







Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63