Origineel bericht van: RedFox
De punten openen op ca. 1,2mm voor BDP, het vliegwiel en spe zijn niet gewijzigd en de carb erop die er al een jaar op zat, ook al is deze wat uitgeboord.
Inmiddels om alles uit te sluiten er een gewone pakking tussen gezet, ik vond de viton al wel weer behoorlijk mechanisch beschadigd, mogelijk door de grote plet-druk.
De spoel is na 1u verwarmen bij 80C vervolgens op Prüfrex kast getest, dik in orde en de condensator eveneens getest op snel laden en ontladen, prima in orde.
Ik heb nog ff filmpje gemaakt, wie het weet mag het zeggen, ik kan onvoldoende hieruit halen wat volgende stap zou moeten zijn.

http://youtu.be/r1xtkeO9GnM


Ik weet het niet maar ik zeg het toch,
Ik lees hier niets over terug wat er met de cilinder en zuiger is gebeurd.
Ik heb het idee, en meerdere met mij, dat er al het een en ander aan de motor is veranderd maar lees weinig over een vooruitgang.
Zet er een gewone kop op en dan testen ,
zet er een gewone carburateur op en dan testen,
zet er een standaard cilinder op en dan testen.
Kleine stapjes maken en als het werkt ga je verder , werkt het niet, dan ga je terug naar af en probeer je het op een andere manier met b.v. een standaard kopje.
Als hij daar niet goed op loopt is er wat anders aan de hand, cilinder ??

Waarom zet je de ontsteking op 1,2 voor BDP ??
Eerst op 1,8 testen en bij een hogere compressie kan je een andere stand proberen ofdat het verbetert t.o.v 1,8.
Zoniet, terug zetten op 1,8.

enzv. , enzv....


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy