Na alle raadgevingen en tips hier op het forum was het vanavond dan toch zover om deze in de praktijk om te zetten!
Gisterenavond alvast het gaatje boven het inbusboutje in het voorheen decompressiekanaaltje opgevuld met JBweld, dus dat kon mooi 24 u uitharden.
Solex maatje dreke2 had vandaag de tijd gevonden om een ietwat conische doorn te draaien met daarin een lager geplaatst.
Daardoor kon de cilinder aan 2 kanten worden "opgesloten" en de controle met het Mitutuyo klokje (meetnauwkeurigheid 0,01mm) liet een "onrondheid" uit van slechts 0,04mm zien, dus daarom kon het afsteken en afvlakken beginnen.
Ook het opstaande randje boven de koelrib even afgestoken uiteraard.
Het petje draagt nu super mooi vlak op de cilinder!
De foto's spreken verder voor zich, morgen kan het opbouwen weer beginnen en spoelen we hopelijk de wat mindere ervaring van vorige week weer snel weg.
Bedankt voor het kijken!














Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63