Origineel bericht van: willem23
....
en Alien Solexfriend,
wat de carburateur betreft: als je het witte filter bovenop de carb. bedoelt, deze is vervangen door een ( ietwat verdraaide ) nieuwe.
of het een 6.5 carb is weet ik niet maar hij zit ook op alle 2 die andere solexen en zijn allemaal hetzelfde.
Sterker nog de sproeier ( 28 ) uit die belachelijk snelle solex heb ik omgeruild met mijn ( ook 28 ) solex en geen resultaat.
belachelijk snel bleef belachelijk snel en niet vooruit te branden bleef niet vooruit te branden.
Maar even voor de goede orde, wat versta jij onder een laag koolaanslag?
Is dit een dikke laag of een filmlaag?
...
Ik weet dat het weer een lang verhaal is maar ik wil en zal deze net zo mooi laten lopen als die andere 2.

Oke, dat is al een begin, sproeieroorzaak kunnen we al elimineren. wink En zeer waarschijnlijk heb je een 6.5 carb. Op o.a. Duitse Solexen tref je vaak nog carbs met kleinere opening, vandaar dat ik dat even vroeg, hun Solexen moesten in combinatie met kleinere rol in snelheid begrenst zijn.

En ja, ik bedoel precies wat Ronald zegt over de hoeveelheid koolaanslag die de boel dicht houdt. Dit is mogelijk een oorzaak.

Het is natuurlijk moeilijk van hieruit in te schatten hoe belabberd jouw trekkracht is. Mogelijk komt er verbetering in als de zuigerveren ingereden zijn.

Ohja, wat mag ik me voorstellen bij een "ietwat verdraaide" carbfilter?

Lang verhaal maakt niet uit, ik ben dol op lange trouble shooting stories. Welkom in de club. laugh

Last edited by AlienSolexfiend; 26/06/14 07:21 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali